Microsoft lanserer nye Surface-modeller og en ny kategori med brettbare produkter

Pressemelding   •   okt 03, 2019 17:00 CEST

Foto: Surface Family

I går hadde Microsoft sin største Surface-lansering noensinne. Fem nye Surface-produkter blir tilgjengelig allerede i år, mens to nye toskjermsenheter kommer julen 2020.

Med gårsdagens lansering introduserer Microsoft mer ytelse og nytt design til deres mest populære produkter i Surface-familien, Surface Laptop 3, Surface Pro 7 og Surface Pro X. Under arrangementet i New York viste også Microsoft hvordan de skal ta produktiviteten til Surface over på mindre og mer mobile produkter med de splitter nye toskjermsenhetene Surface Neo og Surface Duo.

Surface Laptop 3

Surface Laptop 3 balanserer kraft og eleganse. Med en batterilevetid som varer hele dagen er den også blitt dobbelt så rask, samtidig som den har beholdt det samme slanke designet. Surface Laptop 3 er tilgjengelig i to størrelser: 13,5" og 15". 13,5-tommeren er oppgradert med en Intel® Core™ 10.-generasjons-prosessor og kommer i fargene sand og kobolt. Kunder som kjøper Surface Laptop 3 har også valgmuligheter for eksteriøret på basen av maskinen, enten det varme Alcantara®-stoffet, eller en ny aluminium finish. 15-tommeren leveres med en AMD Ryzen Surface Edition-prosessor, den raskeste i sin klasse.

Man får også en forbedret skriveopplevelse med Surface Laptop 3. Styreflaten kommer i glass og er blitt 20 prosent større. I tillegg er maskinen utstyrt med USB-A og USB-C, samt hurtiglading som lader enheten til 80% på én time. Microsoft har også forbedret kameraene, høyttalerne og mikrofonene for krystallklart lyd og bilde.

Surface Laptop 3 13,5" koster fra 11 699 kr.

Surface Laptop 3 15" koster fra 13 999 kr.

Begge modellene er tilgjengelige for forhåndsbestilling og er leveringsklare fra 22. oktober.

Foto: Surface Laptop 3

Surface Pro 7 og Surface Pro X

Surface Pro er fremdeles den mest allsidige 2-i-1-enheten du får tak i, uansett om du velger Surface Pro 7 eller den splitter nye Surface Pro X. Redesignet fra innsiden ut, er Surface Pro 7 nå dobbelt så rask med en Intel® Core™ 10.-generasjons prosessor, både USB-A og USB-C og en batteritid som varer hele dagen.

Mens Surface Pro 7 beholder sitt ikoniske design, ønsket Microsoft å pushe Pro-modellene fremover med Surface Pro X. Med en tykkelse på 5,33 mm og vekt 762 gram, er dette den tynneste, letteste og mest kraftfulle Pro-modellen noensinne. Ytelsen til den nye SQ1-prosessoren, designet i samarbeid med Qualcomm, ligger på 2 teraflops og er den raskeste Qualcomm-prosessoren noensinne laget for en PC. I tillegg har Surface Pro X 33 prosent tynnere rammer, samt en egen dokkingstasjon for Microsofts nye signatur-penn; Slim Pen.

Surface Pro 7 koster fra 9 190 kr, og er tilgjengelig fra 22. oktober.

Surface Pro X koster fra 11 699 kr, og er tilgjengelig fra 19. november.

Foto: Surface Pro X

Surface Earbuds

Surface Earbuds har en komfortabel og stabil passform, og tilbyr intuitive berørings- og stemmekontroller for musikk, samtaler og mer. Med de nye øreproppene fra Microsoft kan man oppleve et rikt og oppslukende lydbilde. Den medfølgende trådløse ladestasjonen sørger for en batterilevetid som varer hele dagen, slik at Surface Earbuds alltid er klar til bruk.

Surface Neo

Surface Neo er en toskjermsenhet bygget for produktivitet på Windows 10X. En 360-graders hengsel kobler to 9-tommers skjermer sammen, så brukere kan tilpasse skjermene akkurat slik de vil. Når man åpner den i full størrelse kan man nyte en 13-tommers skjerm i den tynneste LCDen i sin klasse. Surface Neo er utviklet for produktivitet og multitasking, med et avtagbart tastatur og kompatibilitet med Surface Pen og Bluetooth® mus.

Surface Duo

Surface Duo er det første Surface produktet som får plass i lommen. Surface Duo kombinerer det beste av Microsoft sine produktivitet-opplevelser, Android-applikasjoner og Surface-maskinvare sammen inn i en enkel enhet man kan ta med seg overalt. Den har to tynne skjermer på 5,6" som bretter seg ut til 8,3". Og ja, den kan brukes til å ringe med.

Surface Neo og Surface Duo blir tilgjengelig i 2020.

Foto: Surface Duo