Microsoft og SAP integrerer i skyen

Pressemelding   •   mai 19, 2016 09:59 CEST

Microsoft og SAP presenterer et samarbeid som gjør at virksomheter kan få fart på sin digitale endringsreise. Integrasjon mellom flere produkter betyr at man kan bruke SAP HANA-plattformen på Microsoft Azure, gjøre nye integrasjoner mellom Microsoft Office 365 og skyløsninger fra SAP og styrke håndtering av skreddersydde SAP Fiori-apper.

Samarbeidet ble presentert under den pågående konferansen SAPPHIRENOW i Orlando, Florida.

– I Microsoft legger vi vekt på å hjelpe organisasjoner med å bygge intelligente systemer som fremskynder den digitale endringen. Sammen med SAP tar vi nå nye grep for integrasjon mellom våre produkter som gir virksomheter bedre samarbeidsverktøy, ny innsikt fra data og en skyløsning de kan vokse i, sier Satya Nadella, CEO i Microsoft.

– Vi tror at it-bransjen vil formes av partnerskap som gjør kunden mer produktiv, og som går utover tradisjonelle plattformer og applikasjoner. SAP og Microsoft samarbeider for å skape en enkel og smidig brukeropplevelse som gir forretningsinnsikt. Sertifiseringen av Microsoft Azures infrastrukturtjenester på SAP HANA, i tillegg til integrasjonen mellom Microsoft 365 og SAPs skytjenester, er eksempler på de endringer virksomheter nå kan få nytte av, sier Bill McDermott, CEO i SAP.

SAP HANA på Microsoft AzureCloud

Med SAP HANA på Azure kan virksomheter i alle bransjer levere forretningskritiske applikasjoner og dataanalyse på global basis med høy sikkerhet. SAP HANA sertifiseres for utvikling, test og produksjon på Microsoft Azure, inklusive S/4HANA. De nye tilbudene for SAP HANA kan håndtere kundenes største og mest krevende produksjonsmiljøer. Tidlige brukere, som selskapene Coats, Rockwell Automation og Nortek har allerede sett store fordeler ved å bruke SAP HANA på Azure.

Integrasjon av skytjenester: Offentlige skyløsninger fra SAP og Office 365

Samarbeidet gjør det mulig å integrere Office 365-kommunikasjon, samarbeidsfunksjoner, kalendere, dokumenter og andre typer data med skyløsninger fra SAP, inklusive løsninger fra Concur, SAP Fieldglass, SAP SuccessFactors og SAP Ariba.

På SAPPHIRENOW vil Microsoft og SAP vise en rekke integrasjoner mellom Office 365 og skyløsninger fra SAP. De nye mulighetene blir tilgjengelige fra tredje kvartal 2016, og flere integrasjoner kommer litt lenger frem i tid.

Fleksibilitet og sikkerhet i skreddersydde Fiori-apper

SAPs kunder kan lage og distribuere mobile hybridapper med SAP Fiori som kjøres på SAP HANA Cloud i et rammeverk med åpne standarder. Rammeverket gjør at virksomheter kan lage apper som kan håndteres, distribueres og beskyttes med Microsoft Intune. Integrasjonen skal være tilgjengelig i tredje kvartal 2016.

Les mer i pressemeldingen i vårt internasjonale presserom .

Microsoft (Nasdaq "MSFT" @microsoft) er et verdensledende teknologiselskap som tilbyr produktivitetsløsninger og plattformer. Selskapet setter mobilitet og skytjenester først, og har som misjon å gi alle mennesker og virksomheter verktøyene de trenger for å oppnå mer.