Verdenslansering av Signature PC-er hos Elkjøp

Pressemelding   •   apr 11, 2016 11:07 CEST

Hva er Signature?

Signature Edition PC er et program i regi av Microsoft og PC-produsentene hvor man har valgt ut en rekke PC-er fra produsentene som selges helt uten unødvendig programvare. Vanlige PC-er til salg i elektronikkjedene inneholder en rekke ekstra programvare, såkalt bloatware. Disse er fjernet på Signature-PC-ene, som er laget for å gjøre PC-opplevelsen enkel, hurtig og sikker. Med Signature får du den beste mulige Windows-opplevelsen.

Enkel

Microsoft Signature leveres kun med Windows. Du får ikke annen tredjeparts programvare som sløver maskinen.

Hurtig

En Signature Edition-PC er utviklet til at være lynhurtig fra du slår den på. Man merker raskt forskjellen med en PC som er laget for maks ytelse fra oppstart til avslutning, og til hverdagsbruk.

Sikker

PC-en er beskyttet av Defender, Microsofts antivirus-software. Med Windows Defender medfølger regelmessige, gratis oppdateringer. Disse krever ingen ekstra kostnader og utløper ikke så lenge du har en gyldig Windows-lisens.

Verdenslansering hos Elkjøp

- Dette er noe vi absolutt tror kundene våre kommer til å være nysgjerrige på og vi er derfor godt fornøyd med å ha fått tilgang til dette konseptet fra Microsoft. Frem til nå har Signature kun vært tilgjengelig i Microsofts egne butikker og det gjør det jo ekstra spennende å få tilby våre kunder disse produktene, sier Erik Rosenlind, som er nordisk innkjøpsdirektør for Computing hos Elkjøp.

Han mener at kundene gjennom Signature-programmet vil få tilgang til PC-er som gir en annen brukeropplevelse, og som nok vil appellere til de som er ute etter en rask og sikker PC, uten programvare som for en del kan virke forstyrrende:

- Er du på utkikk etter ny datamaskin, og ønsker et arbeidsjern som er enkel og rask, sikker i bruk og som i tillegg har et design de aller fleste vil nikke anerkjennende til – vel, da bør du vurdere en Signature-PC. Man bør i alle fall stikke innom en butikk og teste ut en av disse nye produktene før man går for noe annet, sier Rosenlind videre.

- I forbindelse med lanseringen av Signature ønsker vi å vise at det ikke er nødvendig å drasse med seg tunge PC-er, men at det finnes lekre og gode PC-er for ulike behov, preferanser og lommebøker. I dag tilbyr vi, gjennom Microsoft Surface og partnerprodusenter, en stor bredde av PC-er. Signature er en linje PC-er vi mener kan være et meget godt valg for kunden, og som har fått svært gode tilbakemeldinger i markeder hvor de allerede er tilgjengelige. Hele 88 prosent sier at de ville kjøpt en Signature-PC igjen, og vil anbefale andre om å gjøre det samme, sier Vibeke Hansen, kommunikasjonsdirektør i Microsoft Norge.

Signatur-PC-ene finner man i en rekke Lefdal og Elkjøp-butikker* i Norge. Du kan også teste dem på vår stand på Sandvika Storsenter de fire første lørdagene i april.

Aldri mer stive skuldre

På standen i Sandvika vil det være muligheten til å vinne en Surface Pro 4. Vi ønsker å vise det norske folk at de ikke lenger trenger å dra rundt på tunge, upraktiske PC-vesker og pådra seg stive skuldre. På standen vil det være kvalifisert personell tilstede, for å vurdere de stiveste skuldrene i Sandvika. Personen med de stiveste skuldrene vil vinne en splitter ny Surface Pro 4, som er enkel å bære med seg – og kanskje verden vil vi få et par stive skuldre mindre.

*Microsoft Signature Edition finner man i følgende Elkjøp og Lefdal-butikker i Norge: Elkjøp Ullevål, Elkjøp Slependen, Elkjøp Vinterbro, Elkjøp Lørenskog, Elkjøp Fredrikstad, Elkjøp Jessheim, Elkjøp Hamar, Elkjøp Lillehammer, Elkjøp Drammen, Elkjøp Skien, Elkjøp Stavanger Forus, Elkjøp Kristiansand, Elkjøp Gullgruven Åsane, Elkjøp Fana, Elkjøp Haugesund, Elkjøp Trondheim Lade, Elkjøp Trondheim Tiller, Elkjøp Steinkjer, Elkjøp Bodø, Elkjøp Tromsø, Lefdal Alna, Lefdal Sandvika, Lefdal Ski, Lefdal Drammen, Lefdal Forus, Lefdal Lagunen, Lefdal Ålesund, Lefdal Tiller.