Dråper med solskinn

Dråper med solskinn

Tilskudd av vitamin D er spesielt viktig for oss som bor så langt nord. Vi får rett og slett ikke nok vitamin D på den «naturlige måten». Det dannes faktisk ikke noe vitamin D i huden om vinteren i Norden. Ifølge Helsedirektoratet har en stor andel av befolkningen vitamin D-nivåer som er utilfredssttillende, denne andelen øker i vinterhalvåret.

Soma’s velsmakende D-vitamindråper er så gode at du ikke glemmer å ta dem. De er lette å dosere å svelge for både store og små og er svært prisgunstige. D-vitamindråpene til barn fra 0 år er uten smak og uten tilsetnings eller konserveringsstoffer. Dråpene til voksne og barn over 3 år har en deilig smak av sitron. Kilden til D-vitamin i dråpene er lanolin fra saueull.

Vitamin D er er viktig for mange funksjoner i kroppen. Vitamin D bidrar til økt utnyttelsen og opptak av kalsium, er godt for skjelett, muskler og immunforsvaret.

Vitamin D-tilskudd er aller viktigst om vinteren, da vi har lite sollys, men kan med fordel tas hele året. Husk at kroppen ikke klarer å produsere vitamin D fra sollyset når du har smurt deg med solkrem.

Forekomsten av D-vitaminmangel hos ikke vestlige innvandrere i Norge er meget stor .Som ledd i arbeidet for å bedre D-vitaminstatusen hos innvandrerbefolkningen, deler landets helsestasjoner ut en gratis flaske med Soma D-vitamindråper til alle barn født av ikke-vestlige innvandrere.

Selges i helsekost og på soma.no

Veil.pris kr 139,-

For mer informasjon og høyoppløselige bilder, ta kontakt med Lena Kløvstad i Midsona Norge AS: lena.klovstad@midsona.no, 970 70 867