Osteeksperter berømmer Vita hjertego´ Gul

Pressemelding   •   nov 15, 2011 12:59 CET

Vita hjertego´ Gul ble hedret da skandinaviske meieriprodukter nylig konkurrerte i Danmark. - Det er gledelig å se at skandinavias fremste osteeksperter anerkjenner produktet vårt, sier merkevaredirektør Gunn Kirsti Løkka i Mills DA.

Under den største utstillingen for nordiske meieriprodukter, Scandinavian Dairy Contest, ble Vita hjertego´ Gul også i år berømmet med en bronsemedalje. Juryen består av et panel med fagdommere som setter poeng etter nøye oppsatte kriterier.

– Vita hjertego´ er ystet med skummet melk, og tilsatt hjertesunne planteoljer fra raps og solsikke. Med dette får sunnhetsbevisste forbrukere et godt alternativ, sier Løkka.

Hjertesunt alternativ
Vita hjertego` Gul er i dag en av Norges mest solgte hvite lettoster. Produktet, som ble relansert i mai med forbedret smak og konsistens, er nå også godkjent av merkeordningen Nyt Norge. Vita hjertego´ Gul er produsert på Lillehammer ysteri.

- Vita hjertego´ Gul er et magert alternativ med lite mettet fett, og er således i tråd med helsemyndighetenes kostholdsråd, sier Løkka. - Med kun to prosent mettet fett, er Vita hjertego´ Gul markedets desidert mest hjertesunne alternativ.

Mills DA er en sterk og allsidig næringsmiddelbedrift som produserer og markedsfører ledende merkevarer som Vita hjertego`, Mills, Delikat, Soft Flora og Melange. Vår hovedoppgave er å gjøre det enklere for dagens og fremtidens generasjoner å samles rundt sunn og god mat. Vi har ca. 450 ansatte og omsetningen i 2010 var på 1,6 milliarder kroner.