Solen skinner for Delikat

Pressemelding   •   aug 07, 2013 13:19 CEST

Nordmenn handler potetsalat som aldri før, og markedsleder Delikat gjør igjen stor suksess. Salget av Delikat potetsalater i sommer har ikke vært så bra siden 90-tallet. 1. mai gikk startskuddet i butikk, og med tre nyheter i butikkhyllen har Delikat så langt i sesongen solgt hele 54,4 % mer enn fjoråret.

- Det er en helt vanvittig stemning på jobb om dagen, og vi kan ikke annet enn å smile fra øre til øre når det gjelder Delikat sin enorme opptur. De nye salatene våre med creme fraîche slår tydeligvis godt an, og har allerede blitt en favoritt. Salget av potetsalater er også svært væravhengig, og med en så fin og solrik sommer som det har vært i år, har det virkelig gitt oss medvind i seilene, sier Cathrine Siem, senior produktsjef for Delikat.

Delikat lover flere spennende nyheter i løpet av høsten, og allerede 1. september kommer en ny påleggssalat.

Mills DA er en sterk og allsidig næringsmiddelbedrift som produserer og markedsfører ledende merkevarer som Vita hjertego`, Mills, Delikat, Soft Flora og Melange. Vi har ca. 450 ansatte og omsetningen i 2012 var på 1,8 milliarder kroner.