AEG PRESENTERER MARKEDETS FØRSTE BØRSTELØSE BATTERIDREVNE BÅNDSLIPER

Den nye Pro18V børsteløse båndsliperen fra AEG gir profesjonelle håndverkere høy ytelse og enestående driftstid i en perfekt designet ergonomisk pakke.

Som verdens aller første batteridrevne båndsliper med børsteløs motor gjør BHBS18-75BL snekkere – fra kjøkkenmontører og tømrere til oppussere – i stand til å utføre finish og etterbehandling enklere og raskere.

Den børsteløse motoren på 18V gir slipemaskinen mer kraft og bedre effektivitet enn konkurrerende maskiner med vanlige motorer. Takket være motorens ultrasterke neodynium-magneter kan verktøyet generere høyere dreiemomentnivåer og imponerende hastigheter på opptil 300 meter per minutt, noe som betyr at slipearbeid på hardtre går raskt og enkelt. I tillegg til å tilby mer kraftoverføring er børsteløse motorer også lettere, mer kompakte og mer økonomiske, og gir opptil 50 % lengre driftstid. Kombinert med den uovertrufne effektiviteten til AEGs Pro Lithium Ion-batteri er resultatet en slipemaskin som er mer effektiv i lengre tid.

Slipemaskinens kraft og driftstid kompletteres med en moderne ergonomisk design som sikrer komfort og brukervennlighet, uansett hvor krevende jobben er. Med en vekt på bare 3 kg har den lette, kompakte enheten en rekke bruksområder, og det slanke motorhuset gjør det enkelt å slipe vertikale flater. I tillegg er håndverkeren garantert det beste grepet i markedet gjennom verktøyets håndtak med mikrotekstur, og en integrert batteriindikator viser gjenværende driftstid.

Seks variable hastighetsinnstillinger som begynner på 135 meter per minutt, betyr at den er like effektiv på en rekke bruksområder, inkludert skånsom rensing og fjerning av maling på myke treslag. Båndet på 457 mm har et drivremsystem som gjør at brukeren kan sentrere slipebåndet presist også når verktøyet er i drift, samt en spak som gjør at bytte av slipebånd utføres raskt og enkelt uten verktøy. Integrert port kompatibel med DEK 26 støvsystemet sikrer et støvfritt arbeidsmiljø og sparer deg for å bruke dyrebar tid på opprydding. Den avtakbare støvposen er lett å tømme og kan vaskes.

Enheten er konstruert for å motstå de tøffeste arbeidsforholdene, med et svært slitesterkt chassis som sørger for at motor og girkasse er fullt beskyttet mot støv. Sammen med et solid chassis har Pro Lithium Ion-batteriet innebygd beskyttelse for brukeren mot overbelastning og overoppheting. Som en del av Pro18V-serien er slipemaskinen bare ett av over 35 verktøy som kan drives av samme batteriplattform.

Med sin enestående kombinasjon av kraft, driftstid og design er BHBS18-75BL et must for alle fagfolk som arbeider med tre.

OM AEG:

AEG POWERTOOLS har utrustet håndverkere siden 1898 og er opptatt av å bruke sin erfaring til å levere spennende, høytytende og innovative arbeidsløsninger for håndverkere i dag og i fremtiden.

Siden selskapet ble grunnlagt har AEG POWERTOOLS vært ledende i utviklingen av nye produkter. De første transportable boremaskinene ble lansert i 1898 og markerte fødselen for bærbart elektrisk verktøy. Over 100 år senere tilbyr AEG fortsatt håndverkere innovative og kraftige løsninger ... STOLT FORTID ... SPENNENDE FREMTID ...

FOR MER INFORMASJON TA KONTAKT MED:

Philip Welsh – AEG Brand Manager

Tlf.: +44 (0) 1628 894 528 E-post: philip.welsh@tti-emea.com

• Entreprenørskap

• aeg
  • slipeoppgaver
  • slipearbeid
  • slipemaskiner
  • børsteløs
  • batteridrevet
  • båndsliper
  • powertools
  • kompakt
  • elverktøy
  • batterier
  • aeg powertools

Techtronic Industries (TTI) er en ledende leverandør av elektrisk verktøy til forbrukere og profesjonelle innenfor for konstruksjons- og byggebransjen. Som den nest største aktør på verdensmarkedet er TTI leveringsdyktige i totalløsninger på elverktøy og har et sterkt fokus på kvalitetsmerker og innovative produkter. TTI’s brede vifte inkluderer høykvalitets elverktøy fra Milwaukee, AEG og Ryobi samt hagemaskiner fra Homelite.

Tobias Jönsson

Pressekontakt Trade Product Manager Milwaukee Powertools +46 702 261 906