Pressemelding -

AEGs NYE 12V GIPSSKRUTREKKER: BANEBRYTENDE VERKTØY FOR HÅNDVERKERE SOM ARBEIDER MED GIPS

AEGs nye 12V gipsskrutrekker leverer fremragende ytelse, enestående driftstid og ekstrem holdbarhet til daglig bruk av håndverkere som arbeider med gipsplater

BTS12C kombinerer høy hastighet med ergonomisk design og har en banebrytende lås på utløseren, noe som gjør det mulig for håndverkere som arbeider med gipsplater, å skru flere skruer med mer komfort, på flere bruksområder.

Med en vekt og størrelse på bare 1 kg og 254 mm er den perfekt for krevende arbeid, bl.a. skruing i høyden. Verktøyet er perfekt for arbeid på trange steder og har et innebygd LED-lys som garanterer brukeren god sikt selv på de mørkeste steder. Liten størrelse og optimal synlighet kompletteres med forbedret ergonomi og et formstøpt håndtak med mikrotekstur som gir markedets beste håndtering.

Verktøyets låseknapp gjør at verktøyet virkelig skiller seg ut fra konkurrentene. I stedet for å trykke på utløseren gjentatte ganger, trykkes bare låseknappen inn for å holde motoren i gang uten utløser. I tillegg til å tilby en mer avslappet bruk, større produktivitet og

langt bedre kontroll av verktøyet, betyr dette også at en håndverker som arbeider med gipsplater, kan tilpasse grepet for å holde på skrutrekkeren hvor som helst. Verktøyet er også utstyrt med en integrert belteklips som gjør det lettere å arbeide i stige.

«Skrutrekkerens uovertrufne design og unike egenskaper støttes av en fremragende effekt. Med opptil 4000 o/min har håndverkeren mulighet for å ta på seg de tøffeste oppgavene, inkludert tre-lags gipsarbeid, noe som betyr at maskinen kan skru skruer gjennom både tre og metalldeler», sier Fredrik Backert, Trade Marketing Manager hos AEG.

Med AEGs Pro Lithium Ion 2,0 Ah- eller 3,0 Ah-batteri gir skrutrekkeren svært god driftstid. Med 3,0 Ah batteriet kan en håndverker skru hele 750 skruer pr. opplading, og en integrert batteriindikator varsler når det er lite strøm igjen.

Produktiviteten forbedres ytterligere med en spesiell forsats som gjør det mulig for håndverkeren å skru opptil 50 skruer av gangen. Dette er spesielt praktisk når du bruker låseknappen, fordi du får frigjort en hånd til å holde gipsplaten på plass. Her er det ikke spart på noe når det gjelder holdbarhet, verktøyet er konstruert for å motstå de mest krevende arbeidsmiljø. Både den kraftige motoren og girkassen i metall er ytterst holdbare, mens batteriets tredoble beskyttelsessystem innebærer at maskinen er beskyttet mot overbelastning, overoppheting og over-/underlading.

Summen er en skrutrekker som ligger langt foran konkurrentene. Med ytelse som et elektrisk verktøy og de batteridrevne, kompakte fordelene til et 12V-verktøy er dette et must for alle håndverkere som arbeider med gipsplater.

Om AEG:

AEG POWERTOOLS har utrustet håndverkere siden 1898 og er opptatt av å bruke sin erfaring til å levere spennende, høytytende og innovative arbeidsløsninger for håndverkere i dag og i fremtiden.

Siden selskapet ble grunnlagt har AEG POWERTOOLS vært ledende i utviklingen av nye produkter. De første transportable boremaskinene ble introdusert i 1898 og markerte fødselen for bærbart elektrisk verktøy. Over 100 år senere tilbyr AEG fortsatt

håndverkere innovative og kraftige løsninger ... STOLT FORTID ... SPENNENDE FREMTID ...

FOR MER INFORMASJON TA KONTAKT MED:

Philip Welsh – AEG Brand Manager

Tlf.: +44 (0) 1628 894 528 E-post: philip.welsh@tti-emea.com

• Entreprenørskap

• gipsautomat
  • ¨skruautomat
  • gipsskrutrekker
  • aeg powertools
  • powertools
  • kompakt
  • elverktøy
  • batterier

Techtronic Industries (TTI) er en ledende leverandør av elektrisk verktøy til forbrukere og profesjonelle innenfor for konstruksjons- og byggebransjen. Som den nest største aktør på verdensmarkedet er TTI leveringsdyktige i totalløsninger på elverktøy og har et sterkt fokus på kvalitetsmerker og innovative produkter. TTI’s brede vifte inkluderer høykvalitets elverktøy fra Milwaukee, AEG og Ryobi samt hagemaskiner fra Homelite.

Tobias Jönsson

Pressekontakt Trade Product Manager Milwaukee Powertools +46 702 261 906