MILWAUKEE® TICK™, SPORINGSENHETER FOR VERKTØY OG UTSTYR: SPORER ALT. TÅLER ALT.

Milwaukee® fortsetter å revolusjonere verktøybransjen med lanseringen av TICK™ – som sporer opp verktøy og utstyr ved hjelp av Bluetooth.

TICK™ ER LAGET FOR Å TÅLE DE TØFFESTE ARBEIDSMILJØER OG FESTES ENKELT OG NÆRMEST USYNLIG PÅ ET PRODUKT, UANSETT MERKE, OG GIR BRUKERNE EN UVURDERLIG METODE FOR Å SPORE OPP ALT UTSTYRET SITT VIA ONE-KEY™ APPEN

«Verktøy som forsvinner, og tiden vi bruker på å lete, vises på bunnlinjen til selskapet. Ett mistet eller skadet verktøy på arbeidsplassen kan øke tiden det tar å utføre en oppgave med over 30 %. Multipliserer vi dette med lengden til et stort prosjekt, kan det medføre ekstrautgifter på flere hundre tusen kroner i bortkastet arbeid og forårsake store overskridelser i prosjektplanen. Målet med ONE-KEY™ er å gjøre det enklere å håndtere verktøy og eliminere kostbare eller tungvinte metoder som brukes i dag. Muligheten til raskt å finne ut hvor et verktøy befinner seg, kan spare tid og penger hvis et verktøy stopper opp eller trengs på kort varsel», sier Thomas Møller, Trade Product Manager hos Milwaukee Powertools. «Ved å utnytte den samme integrerte sporingsteknologien som finnes hos verktøy med ONE-KEY™, tilbyr vi brukerne en måte å spore opp verktøy på, ganske enkelt ved å bruke TICK™. Verktøyet er det viktigste for at alle håndverkere og fagfolk skal kunne utføre arbeidet sitt – TICK™ sikrer at de har full kontroll på alt.»

Med sin lave profil kan TICK™ festes sikkert til alt ved bruk av lim, skruer, nagler eller strips. Den flate baksiden gir gjør det lett å feste TICK™ til en rekke ulike overflater, og med den runde formen egner den seg godt til å plassere på lite synlige steder som undersiden av en stige eller stativet til en gjærsag. Alle TICK™-enheter har et serienummer inngravert, slik at brukerne enkelt kan identifisere og bruke flere TICK™. Når de er festet og skjult, sørger TICK™ for at det eneste du trenger å gjøre for å finne verktøyet, er å ta frem mobilen.

Produkter med TICK™-enheter er koblet sammen via ONE-KEY™-appen. Verktøyet og posisjonen spores med ONE-KEY™-appen når sporingsenheten kommer innenfor en radius av 30 m fra en telefon med appen installert.. Posisjonsoppdateringene blir overført via alle ONE-KEY™-apper som befinner seg innen rekkevidde, uavhengig av om appen er åpen eller ikke. Dermed kan brukerne raskt finne det verktøyet de mangler. Dessuten kan brukerne enkelt administrere alt verktøyet med de enkle innstillingene og funksjonene i appen. Disse funksjonene gjør at brukerne kan dele og lagre detaljert informasjon om alt verktøy og utstyr – enten det er verktøy med TICK™ eller ONE-KEY™ eller annet verktøy og utstyr.

TICK™ har solid beskyttelse mot selv de tøffeste forhold – noe som gir fagfolk trygghet om at de vil motta posisjonsoppdateringer om verktøyet og utstyret sitt uansett situasjon. Den vann- og støvtette kapselen beskytter de innvendige delene mot vær og vind, og UV-bestandig plast sørger for at TICK™ ikke blir skjør når den blir utsatt for sollys. I tillegg tåler det solide plastchassiset omfattende vibrasjoner og støt, og tilbyr fremragende sporingskapasitet, til og med når det er festet til for eksempel en generator.

For å finne ut mer om TICK™ og ONE-KEY™ eller for å finne din nærmeste butikk besøk: www.milwaukeetool.no

OM MILWAUKEE®

For over 90 år siden ble det første Milwaukee-verktøyet laget i Wisconsin, USA. Siden har Milwaukee fokusert på én ting: å produsere det beste og mest slitesterke verktøyet til profesjonelle brukere. I dag er Milwaukees navn assosiert med produkter av høyeste kvalitet, lengste levetid og høyeste pålitelighet som er tilgjengelig.

Hos Milwaukee er Heavy Duty mer enn bare en del av slagordet. Det er et løfte om å tilby profesjonelle brukere det beste. Milwaukees ingeniører konstruerer ikke bare verktøy. De konstruerer verktøy som løser oppgaven bedre, raskere, sikrere og mer pålitelig.

• Entreprenørskap

• elverktøy
  • kompakt
  • powertools
  • tick
  • sporingsenhet
  • onekey
  • mobilapp
  • verktøy
  • sporing
  • lagerbeholdning

Techtronic Industries (TTI) er en ledende leverandør av elektrisk verktøy til forbrukere og profesjonelle innenfor for konstruksjons- og byggebransjen. Som den nest største aktør på verdensmarkedet er TTI leveringsdyktige i totalløsninger på elverktøy og har et sterkt fokus på kvalitetsmerker og innovative produkter. TTI’s brede vifte inkluderer høykvalitets elverktøy fra Milwaukee, AEG og Ryobi samt hagemaskiner fra Homelite.

Thomas Møller

Pressekontakt Marketing Communication Manager Milwaukee +45 22 91 90 34