NY DIGITAL MOMENTNØKKEL GIR 50% RASKERE INSTALLASJONER

Milwaukee Tool er stolt over å presentere bransjens første digitale momentnøkler med motor, som gir økt produktivitet og presist moment med avansert rapporteringsfunksjonalitet.

M12 FUEL 3/8” og 1/2” digital momentnøkkel med ONE-KEY gir 50 % kortere installasjonstid, erstatter håndverktøy eller vanlige installasjonsprosesser med to verktøy og gir bedre nøyaktighet for å forhindre overmoment. Dessuten forbedrer disse verktøyene den generelle rapporteringen av moment ved å generere momentdata og tilpassbare rapporter for inspektører og eiere gjennom One-Key.

«Elektrikere har ansvar for å installere ledere og lage tilkoblinger i henhold til produsentens instruksjoner. Dessverre er det vanlig at mange elektrikere strammer tilkoblinger på én av følgende to måter: (1) ved å bruke en muttertrekker og deretter en momentnøkkel eller (2) ved manuelt å bruke en skralle på en momentnøkkel for å oppnå korrekt måleverdi. Disse fremgangsmåtene er ikke bare tidkrevende, de kan også føre til altfor stramme tilkoblinger, og de kan til og med gi brukerne belastningsskader pga. gjentatte bevegelser over tid», sier Henrik Nielsen, Nordic Trade Product Manager for Milwaukee Tool.

«M12 FUEL digital momentnøkkel med ONE-KEY øker produktiviteten i det samlede momentarbeidet ved å levere raskere og mer nøyaktige tilkoblinger samt rapportering med ett verktøy», sier Henrik Nielsen.

Disse verktøyene kombinerer POWERSTATE børsteløs motor og en digital momentnøkkel i ett verktøy for å gi opptil 50 % raskere installasjoner, med presist moment på opptil ±2 % med urviseren, ±3% mot urviseren av full skala for kritiske bolter.

Prosessen

Trinn 1: Innstill momentet til bruksområdet

Trinn 2: Trykk inn utløseren til maks antall omdr./min

• Verktøyet vil automatisk stoppe før korrekt moment er oppnådd, for å forhindre overmoment.

Trinn 3: Avslutt manuelt for å oppnå korrekt moment

• Verktøyet varsler brukeren om at korrekt moment er benyttet, gjennom lyd, vibrasjoner, LED-lys og et varsel på skjermen.

Trinn 4: (valgfritt): Trykk på «Save» for å lagre det endelige momentet.

Rapportering

«Verktøyet er kompatibelt med ONE-KEY og gir enkel lagring av dataene ved trykk på én knapp, og deretter muligheten til å tilpasse en rapport basert på dataene for inspektører eller ingeniører – noe som i siste instans eliminerer behovet for manuell registrering av momentverdi ved hver festeoppgave», sier Henrik Nielsen.

Opptil 28 500 momentoppgaver kan lagres i verktøyet, og ubegrensede antall data kan lagres i ONE-KEY™ appen. Disse ONE-KEY-rapportene kan enkelt tilpasses og organiseres for forskjellige type jobber. Dessuten gir ONE-KEY brukerne mulighet for å koble verktøyet trådløst til smarttelefon og tilpasse verktøyinnstillinger, spore plassering, administrere det i utstyrsbeholdningen og låse verktøyet for økt sikkerhet.

Spesifikasjoner:

M12 FUEL™ ONE-KEY ™ ½” digital momentnøkkel (M12 ONEFTR12-201C)

Momentområde: 16,9–203,4 Nm

Verktøyets nøyaktighet: med urviseren: +/-2 % av full skala / mot urviseren: +/-3 % i full skala

Feste: ½” kulelås

Omdr./min: 0–100

Tilgjengelige

forhåndsinnstillinger: 15

Datalagringskapasitet: 28 500 oppgaver

Kalibrering: 1 år eller 5 000 sykluser

Måleenheter: ft-lbs, tommer-lbs, Nm, kg-cm

Verktøyets lengde med batteri: 596,9 mm

Vekt med batteri: 2,6 kg

Språk: Engelsk, spansk, fransk, nederlandsk, italiensk og tysk

Varsler om moment: LED-lys, LCD-display, lyd, vibrasjon i håndtak

Leveres med M12 REDLITHIUM-ION 2,0 Ah-batteri, M12 lader og verktøykoffert.

Selges også uten batteri og lader.

M12 FUEL™ ONE-KEY™ 3/8” digital momentnøkkel (M12 ONEFTR38-201C)

Momentområde: 13,6–135,6 Nm

Verktøyets nøyaktighet: Med urviseren: +/-2 % av full skala / mot urviseren: +/-3 % i full skala

Feste: 3/8” kulelås

Omdr./min: 0–100

Tilgjengelige

forhåndsinnstillinger: 15

Datalagringskapasitet: 28 500 oppgaver

Kalibrering: 1 år eller 5 000 sykluser

Måleenheter: ft-lbs, tommer-lbs, Nm, kg-cm

Verktøyets lengde med batteri: 591,8 mm

Vekt med batteri: 2,5 kg

Språk: Engelsk, spansk, fransk, nederlandsk, italiensk og tysk

Varsler om moment: LED-lys, LCD-display, lyd, vibrasjon i håndtak

Leveres med M12™ REDLITHIUM™-ION 2,0 Ah-batteri, M12™ lader og verktøykoffert.

Selges også uten batteri og lader.

Se videoen som viser bruken av M12 FUEL ONE-KEYdigitale momentnøkler, eller finn nærmeste forhandler på www.milwaukeetool.no

• Entreprenørskap

• skralle
  • m12
  • momentnøkkel
  • powertools
  • elverktøy

OM MILWAUKEE TOOL

Kontinuerlig innovasjon i over 95 år. Milwaukee Tool er en bransjeledende produsent av kraftig verktøy, tilbehør og håndverktøy for fagfolk over hele verden.

Siden selskapet ble grunnlagt i 1924 har Milwaukee Tool vært bransjeledende i både holdbarhet og ytelse. Med et urokkelig engasjement for fagfolk og håndverkere fortsetter Milwaukee Tool å tilby innovative bransjespesifikke løsninger.

Enten det dreier seg om lederskap innen litiumion-teknologi, som man finner i M12™- og M18™-systemene, tidsbesparende tilbehør eller innovative håndverktøyprodukter, er Milwaukee Tool opptatt av å levere avanserte løsninger til fagfolk, løsninger som tilbyr økt produktivitet og enestående holdbarhet.

Pressekontakt Product Manager, Milwaukee +45 24 89 10 23

Tone Anvedsen