MMC donerer ansiktsskjermer til byen Okazaki

Pressemelding -

Mitsubishi Motors starter produksjon av ansiktsskjermer for å forhindre spredning av COVID-19-infeksjoner

Tokyo, 24. april 2020

For å forhindre spredning av COVID-19-infeksjoner, produserer MITSUBISHI MOTORS CORPORATION (MMC) ansiktsskjermer (visir) som skal doneres til sykehus og medisinske institusjoner.

Produksjonen av cirka 1500 ansiktsskjermer per måned har startet ved Okazaki-anlegget i Aichi og ved andre fabrikker, og MMC startet med å donere ansiktsskjemene til byen Okazaki. Fra fabrikken Pajero Manufacturing Co., Ltd. i Gifu, ble det også donert ferdig produserte ansiktsskjermer til et sykehus i Minokamo.

Videre planlegger MMC å donere ansiktsskjermer i Okayama, der Mizushima-fabrikken ligger.

MMC planlegger både å øke ansiktsskjermproduksjonen og produsere andre produkter som ansiktsmasker for å forhindre smittespredning.

For å forhindre spredning av COVID-19-infeksjoner, vil MMC-gruppen fortsette å bruke fabrikkanleggene og sin ekspertise innen utvikling og produksjon av biler, samtidig som de samarbeider med nasjonale og lokale myndigheter, og andre organisasjoner rundt om i verden.

Om MITSUBISHI MOTORS

Mitsubishi Motors Corporation er en global bilprodusent med hovedkontor i Tokyo, Japan, som har et konkurransefortrinn med biltypene SUV, plug-in hybrid, elbil og pickup. Siden Mitsubishi-gruppen produserte sin første bil for over hundre år siden har vi demonstrert våre ambisjoner og innovasjoner gjennom nye bilmodeller, og ved å være først ute med nyskapende teknologi. Mitsubishi Motors merkevare appellerer til alle bilkjøpere som ønsker å utfordre det bestående og omfavne endring. I samsvar med denne tankegangen introduserte Mitsubishi Motors sin nye merkevarestrategi i 2017. Slagordet “Drive your Ambition”– fanger opp kombinasjonen av en personlig indre motivasjon og fremtidsrettet holdning, og den uttrykker dermed samspillet mellom merkevaren og dens kunder. Mitsubishi Motors forplikter seg til å investere i innovative og nye teknologier, attraktivt design og produktutvikling for å svare på etterspørselen etter spennende nye bilmodeller til kunder over hele verden.

Christian R. Schmidt

Pressekontakt Administrerende direktør PR & kommunikasjon

Velkommen til Mitsubishi Motors Norge!

Mitsubishi i Norge er kjent for sine kjerneverdier kvalitet, 4WD/fremkommelighet, mer for pengene og at vi er miljøbevisste. Mitsubishi er pålitelige kvalitetsbiler som gir deg gode opplevelser, uansett hvor du er på vei.

Mitsubishi Motors Norge
Østre Aker vei 62