21% økning i varmepumpesalget

Mitsubishi Electric importør Miba AS kan rapportere om et meget sterkt salg av varmepumper i første halvår av 2013. Over 21% oppgang mot fjoråret er tallenes tale.

Godt salg av alle typer varmepumpeløsninger

- Vi opplever en jevn økning i salget av alle produktene vi tilbyr, både til privatmarkedet og komersielle løsninger. Det tyder på at Ola og Kari Nordmann har åpnet øynene for at varmepumpen hører naturlig til både hjemme og på jobben, sier Markedssjef Einar Smidesang. Miba AS forventer en omsetning i overkant av 200 millioner i 2013 - alt av denne omsetningern er relatert til Mitsubishi Electric varmepumper.

Skryter av forhandlerene

Miba mener forhandlerene har gjort en fantastisk jobb i et tøft marked. - Det er ingen tvil om at forhandlerene har gjort mye riktig den siste tiden, sammen med oss, påpeker Smidesang. Varmepumpermarkedet har opplevd en nedgang de siste 2 årene, mye pga mildere vintre, men krise i Europa og andre faktorer er også med. Nå ser imidlertidig markedet ut til å bedre seg noe. - Vi vet ikke om oppgangen er spesifikt bare for oss, men vi håper at den er en kombinasjon av at vi tar markedsandeler samt at det er noe økt etterspørsel totalt, sier Smidesang.