Miba med gaselleplassering for 5 år på rad

Mitsubishi Electric varmepumper fortsetter veksten på det norske markedet, og importør Miba AS endte derfor på 14 plass av totalt 373 gaseller i Oslo kommune.

Gaselleplassering viser god og solid vekst

- At Miba nok en gang får topplassering på gasellelisten, viser at vi har vokst mye men kontrollert. Vi har hele tiden vist til positive resultater, og har jobbet mye med å være kostnadseffektive, forteller markedssjef Einar Smidesang. Gasellene må minst doble sin omsetning. levere positivt samlet driftsresultat, og må ha unngått negativ vekst for siste 4 år.

Mitsubishi Electric tar markedsandeler

Miba AS får høyest plassering av alle de store varmepumpeimportørene i Oslo for tredje år på rad. Mitsubishi Electric er blitt et meget populært merke, og vil i år ligge på ca 25 % markedsandel for luft til luft varmepumper. – Vi har fått en stabil plassering som ett av de største merkene i Norge innen varmepumper, og det er vi meget fornøyde med, fastslår Smidesang.

Gode autoriserte forhandlere er viktig

Markedssjef Smidesang er også veldig opptatt av å skryte av forhandlernettverket:  - Vi har over 400 autoriserte forhandlere nasjonalt, og de gjør en fantastisk jobb hver eneste dag. Vi merker deres entusiasme helt inn til oss, og det er definitivt en viktig del av vår suksess. Alle som jobber hos Miba er stolte over å ha så fine samarbeidspartnere som hjelper oss å bli enda flinkere! Miba AS er nå 22 ansatte – og har bygd opp et kompetansesenter innen varmepumper som daglig bistår forhandlerne i hele landet.

Størst vekst i kr og i %

Miba økte sin omsetning med 80 % fra 2009 til 2010 – fra 98 til 178 millioner kr. – Veksten er meget sterk for alle produktgrupper hos oss, luft til luft, luft til vann og proffmodeller har betydelig stigning, påpeker Smidesang. Denne omsetningsøkningen medfører at Miba AS passerte i 2010 konkurrenter som Ecoconsult (Panasonic – Sharp), Bauer Energi (Panasonic – LG) og Friganor (Daikin)i størrelse. – Dette er selvfølgelig noe vi er veldig stolte av, og vi har nå satt vår posisjon som en av de ledende importørene av varmepumper i Norge.

Mitsubishi Electric er tilpasset det nordiske markedet

Mitsubishi Electric var først ute med fabrikkgarantert drift ned til -25 grader på sin FD-Heat Kirigamine luft/luft varmepumpe og sin Ecodan luft/vann varmepumpe. – For oss har dette hele veien vært et viktig poeng, vi har markedsført oss som et kvalitetsprodukt som tåler kalde vinterdager. Det har vist seg at nettopp det ønsker norske forbrukere, sier Smidesang.

• miba
  • mitsubishi electric
  • gaselleplassering
  • gasellebedrift
  • varmepumpe

Miba AS er importør av Mitsubishi Electric varmepumper i Norge. Omsetning i er ca 220 millioner.

Produktspekteret er varmepumper og aircondition fra Mitsubishi Electric.

Miba har 22 medarbeidere i Norge, og på verdensbasis har Mitsubishi Electric over 100 000 ansatte og er en av verdens største aktører innen klimasystemer.