Flat takstein for moderne arkitektur

Pressemelding   •   okt 17, 2016 16:03 CEST

Turmalin Glasert Grå

Flat takstein er i vinden som aldri før. Flere og flere får øynene opp for det spennende, stilrene uttrykket huset får med flat takstein. Monier tilbyr komplette takløsninger i både tegl og betong.

PRISBELØNNET DESIGN
Betongtaksteinen Zanda Minster vant den prestisjefylte, internasjonale designutmerkelsen Red Dot Design Award i 2010 for sin stilrene design og gode kvalitet. Zanda Minster har et ekstra sjikt med pigmentert betong på oversiden og i forkant slik at steinen fremstår som helhetlig. Utenpå dette lakkeres taksteinene med Moniers spesialutviklede Protegon-farge med stor fargebestandighet og varmereflekterende egenskaper. Zanda Minster er ofte benyttet på moderne boliger i funkis-stil, men kan også være et spennende valg på mer tradisjonelle hus og hytter.

MODERNE MØTER TRADISJON

Tegltakstein er det opprinnelige takmaterialet og er i særklasse hva gjelder holdbarhet. Monier kombinerer det beste av tradisjon med det moderne i den flate tegltaksteinen Turmalin. Denne kommer i både engobert, glasert og naturell overflate og man kan velge mellom flere spennende farger. Turmalin gir deg et stilrent tak som holder seg like vakkert i generasjoner.

TEKNISK AVANSERT
Både Zanda Minster og Turmalin er falsede og relativt enkle å legge. Det er viktig å tenke på at flat takstein bør legges forband, dvs. med en halv steins forskyvning fra rad til rad. Å legge forband gjør taket penere og takflaten sterkere.

KOMPLETT TAKSYSTEM
Turmalin og Zanda Minster leveres med et komplett taksystem for innfesting, tetting, ventilasjon og taksikkerhet. Et tett og korrekt ventilert tak krever produkter som mønebånd og undertak for å beskytte mot stadig mer heftig vær. Riktig innfesting og snøsikring er avgjørende for at taket skal være trygt for de som ferdes på eller under taket. Moniers flate takstein blir ekstra flotte med tilhørende gavlstein og Moniers tilbehør i sink.

Monier har Norges bredeste sortiment av komplette takløsninger i tegl og betong. Aller mest kjent er betongtaksteinen Zanda - Norges sterkeste og mest solgte takstein gjennom tidene. Zanda produseres ved Moniers fabrikk i Årdal utenfor Stavanger. Monier har over 100 års erfaring med produksjon og salg av takstein. Vår lange erfaring og respekt for håndverket gjør at vi til enhver tid etterstreber å tilby våre kunder de beste takproduktene på markedet. Monier er representert i 35 land og hadde i 2015 en omsetning på 1,2 milliarder Euro.

Kommentarer (0)