NYE UNDERTAK FRA MONIER

Pressemelding   •   aug 20, 2012 13:00 CEST

Monier er Nordens ledende leverandør av skråtaksprodukter. Nå utvider de produktsortimentet og lanserer en rekke nye undertak!

Med de diffusjonsåpne undertakene i Divoroll-serien kan takene puste og slippe ut overflødig damp som bygges opp i husholdningen, samtidig som de beskytter mot utvendig fukt. Alle Divoroll-undertakene er sikre mot gjennomtråkk og enkle å legge.

Moniers topp-produkt innen undertak, Divoroll Top RU har hittil vært levert i 50 meters ruller, men som følge av takleggeres ønsker, leveres denne nå også på 20 meters rull, for mindre overskuddsvare.

I tillegg til de anerkjente undertakene Divoroll Top og Divoroll Top RU, lanseres nå Divoroll Prima, et noe tynnere undertak, men som oppfyller alle krav til gjennomtramp. Produktet har patentert løsning med doble limkanter som sørger for svært tett overlapp.

Alle Moniers diffusjonsåpne undertak har teknisk godkjenning.

DIFFUSJONSTETTE, BITUMENBASERTE UNDERTAK

Med Moniers nye, diffusjonstette undertak blir de en komplett leverandør, også på undertak.

-Vi ser at en vesentlig del av rehabiliteringsmarkedet fortsatt benytter bitumenbaserte produkter. Vi tar konsekvensen av dette og ønsker å tilby et komplett utvalg av produkter, både for tradisjonelle og mer moderne løsninger, sier Teknisk Sjef i Monier AS, Gunnar Solhaug

Det lanseres 3 ulike undertak som kan benyttes på ventilerte konstruksjoner med fast underlag. Undertakene er bitumenbaserte, dvs. en asfalt-blanding. Utviklingen av undertakene er gjort i samarbeid med den ledende italienske produsenten, Silcart, som har lang erfaring innen bitumenprodukter til det nordiske markedet.

3 TYPER FOR ULIKE BEHOV

De nye undertakene heter, Terfelt, Terfelt Glass og YEP 2200. Produktene har noe ulik oppbygning for ulike behov.

Lettvekteren Terfelt blir nok håndverkerens favoritt med en vekt på kun 400 gr. Pr. m². Den har en kjerne av polypropylen som kombinerer lett håndterlighet med gode mekaniske egenskaper.  Dobbel limkant sørger for tett overlapp.

Terfelt Glass er mellomvekteren med bærende sjikt av glassfiber som gir stor styrke. Produktet er utstyrt med én limkant.

YEP 2200 er Moniers kraftigste bitumenbaserte undertak spesielt fremstilt for hard slitasje i nordiske klima. Bærende sjikt av polyester. Alle de diffusjonstette undertakene skal monteres på fast underlag.

For mer informasjon om Moniers undertak, gå inn på monier.no eller send en e-post på tak@monier.com

Om Monier
MONIER er ledende leverandør av komplette skråtak i Norden og Baltikum. Med et bredt utvalg av komplette tak, inkludert takstein, spesialstein og tilbehør; har Monier alt det som skal til for å gjøre taket funksjonelt og estetisk. Monier har rundt 370 ansatte i Norden og Baltikum og hadde i 2011 en omsetning på 100.4 millioner Euro. Blant våre mest kjente produkter er Zanda og KDN. Monier Norden & Baltikum er en del av Monier-konsernet. Totalt har selskapet 130 fabrikker og aktiviteter i 40 land. Monier er verdensledende produsent av skråtak, taktilbehør og piper. I 2011 hadde Monier 9.350 ansatte og et salg på over 1,392 milliarder Euro. I Norge har vi ca. 90 ansatte og en fabrikk, samt regionskontor på Slemmestad. Fabrikken i Årdal produserer betongtak.

Les mer på www.monier.no

Kommentarer (0)