​Monobank ASA hever innskuddsrenten til 1,90 prosent

Pressemelding   •   feb 23, 2017 09:05 CET

CEO Bent Gjendem

Monobank ASA har besluttet å heve innskuddsrenten på bankens høyrentekonto til 1,90 prosent. Hevingen på 0,05 prosentpoeng skjer umiddelbart for nye kunder og gjelder for innskudd over 50.000 kroner. For eksisterende kunder vil ny rente gjelde fra 23. april 2017 For innskudd under 50 000 kroner opprettholdes renten på 1 prosent.

Monobank er en digitalbank og åpnet i november 2015. Tidligere denne måneden ble banken børsnotert på Oslo Børs’ Merkur Market. Det skjedde etter 15 måneder med hurtig vekst som følge av stor interesse for bankens usikrede forbrukslån – og tilsvarende stor interesse for sparing.

«Vi har som mål å ha en stabil høy rente over tid, og følger med på marked og konkurransesituasjonen. Nå setter vi opp renten igjen for å bli enda mer konkurransedyktig i markedet.», sier banksjef Bent H. Gjendem.

Renten på Monobanks høyrentekonto blir satt etter en helhetsvurdering av bankens kapitalbehov og markedet generelt, og renten kan derfor variere noe i løpet av året. Banken har jevnlige rentemøter der man følger med utviklingen av markedet, og Monobank har som mål å ha en stabil høy rente over tid - og å være blant markedslederne i dette markedssegmentet.