Monobank ASA hever innskuddsrenten til 2,10 %

Pressemelding   •   aug 29, 2017 14:18 CEST

CEO Bent Gjendem

Monobank ASA har besluttet å heve innskuddsrenten på bankens høyrentekonto til 2,10 prosent. Hevingen på 0,1 prosentpoeng skjer umiddelbart for nye kunder og gjelder for innskudd over 50.000 kroner. For eksisterende kunder vil ny rente gjelde fra 29. oktober 2017. For innskudd under 50 000 kroner opprettholdes renten på 1 prosent.

«Vi setter opp innskuddsrenten enda en gang på kort tid for å bli mer konkurransedyktig i sparemarkedet. I tillegg vil dette gi Monobank mer kapital for å vokse.», sier banksjef Bent H. Gjendem.

Renten på Monobanks høyrentekonto blir satt etter en helhetsvurdering av bankens kapitalbehov og markedet generelt, og renten kan derfor variere noe i løpet av året. Banken har jevnlige rentemøter der man følger med utviklingen av markedet. Monobank har som mål å ha en stabil høy rente over tid - og å være blant markedslederne i dette segmentet.