Monobank hever innskuddsrenten til 2 prosent

Pressemelding   •   feb 22, 2016 14:40 CET

Monobank ASA har besluttet å heve innskuddsrenten på bankens høyrentekonto til 2 prosent. Hevingen på 0,2 prosentpoeng skjer umiddelbart og gjelder for innskudd over NOK 50.000 kroner. For lavere innskudd har Monobank en rente på 1 prosent.

Den web-baserte Monobank åpnet i november 2015 og er en norsk nettbank for privatmarkedet. Banken har bak seg tre måneder med drift og hurtig vekst både på innskudds- og lånesiden. Dagens rentehevning skjer for å støtte ambisjonen om å være ledende i de segmenter man fokuserer; attraktive innskuddsløsninger og forbrukslån.

«Vi opplever betydelig interesse både for våre forbrukslån og vårt høyrentetilbud. Vi har som ambisjon hele tiden å ha et av markedets beste tilbud både til låne- og sparekunder, og med dagens rentehevning gjør vi sparing i Monobank enda mer attraktivt», sier banksjef Bent H. Gjendem.
Monobank opplever også betydelig interesse blant investorer og i dag ble selskapets aksjer tatt opp til notering på Norges Fondsmeglerforbunds OTC-liste. I forbindelse med kapitalinnhentingen høsten 2015 kommuniserte Monobank at notering på OTC-listen ville være et naturlig første steg, mens man på noen års sikt har ambisjon om en børsnotering.

Monobank har 155 millioner aksjer utestående og banken har drøyt 200 aksjonærer.