Monobank inngår kredittkortavtale med Widerøe og SAS EuroBonus

Pressemelding   •   okt 21, 2016 08:42 CEST

Monobank har inngått avtale med Widerøe Flyveselskap AS om tilby kredittkort til Widerøes kunder. I 2015 reiste mer enn 2,8 millioner passasjerer med Widerøe. I tillegg til kortavtalen er det inngått avtale med SAS Eurobonus som vil gjøre at brukerne av kredittkortet vil opptjene Eurobonus-poeng på reiser og annen bruk av kortet.

Monobank ble etablert siste halvår 2015 og fokuserer på forbruksfinansiering. Banken har vokst raskt og gikk med overskudd i 3. kvartal 2016. Med kredittkort som del av produktporteføljen utvider Monobank kundetilbudet innenfor et vekstsegment samtidig som utvidelsen gir både produkt- og kostnadssynergier.

«Avtalen med Widerøe og SAS EuroBonus styrker vår posisjon i markedet - helt i tråd med vekststrategien vi la før åpningen av Monobank for snart ett år siden. Vi øker nå vårt produktspekter og styrker relasjonen til kundene våre. Vi mener samarbeidet med Widerøe gjør kredittkortet veldig attraktivt og vi ser frem til å utvikle kortprogrammet sammen med et ambisiøst selskap som Widerøe og et lojalitets- og reiseprogram med så sterk posisjon som SAS EuroBonus. Dette partnertilbudet passer perfekt til Monobanks multikanalstrategi og vil styrke vår tilstedeværelse i Norge betydelig», sier banksjef Bent H. Gjendem i Monobank.

Widerøe er det største regionale flyselskapet i Norden med flygninger til mer enn dobbelt så mange destinasjoner som noen konkurrent. I 2015 reiste over 2,8 millioner passasjerer til eller fra en av Widerøes 46 destinasjoner. SAS EuroBonus er et ledende nordisk lojalitets- og reiseprogram. Kundene opptjener poeng på flyreiser, billeie, hotellopphold og all annen bruk. Opptjente poeng kan benyttes hos Widerøe, SAS eller andre partnere.

«Widerøe har et kontinuerlig fokus på måter vi kan tilby våre kunder merverdi. Anbudsreglene er slik at vi ikke kan tilby bonuspoeng på anbudsruter. Vi er derfor svært glade for at vi nå kan gi våre kunder som bruker dette kortet poeng på alle kjøp, inklusiv anbudsreiser. For passasjerer på kommersielle ruter vil kortet gi ytterligere opptjening av poeng i tillegg til dagens EuroBonus. I tillegg til bonuspoeng vil Widerøe og Monobank utvikle en rekke spesialtilbud knyttet til Widerøes spennende rutenett for brukerne av kortet, noe vi håper de vil sette pris på,» sier administrerende direktør Stein Nilsen i Widerøe.

Avtalene med Widerøe og SAS EuroBonus er endelige, og lansering av kredittkortet er planlagt å skje i andre halvår 2017.

Stein Nilsen, administrerende direktør i Widerøe AS, tlf +47 916 52581

Om Monobank ASA:

Monobank ASA er en nettbank som tilbyr personlån og høyrentekonto til privatmarkedet. Monobank ble etablert i Bergen i november 2015 med konsesjon fra Finanstilsynet. Banken er medlem av Bankenes Sikringsfond, noe som innebærer at alle bankinnskudd inntil to millioner kroner er dekket av innskuddsgarantien fra sikringsfondet.

For mer informasjon, besøk våre nettsider,www.monobank.no

Om Widerøe AS:

Widerøe er Nordens største regionale- og Norges eldste flyselskap. Selskapet er 100 % eier av datterselskapene Widerøe Technical Services, Widerøe Ground Handling og Widerøe Internet. Til sammen er vi 3000 stolte og engasjerte medarbeidere. Hvert år reiser nær 3 millioner passasjerer med oss på våre 46 destinasjoner i inn- og utland. Vi har mer enn 450 daglige avganger og opererer 41 fly av typen Dash 8. Widerøe er opptatt av mangfold og ønsker medarbeidere med ulik kompetanse og erfaringsbakgrunn.

For mer informasjon, besøk våre nettsider, www.wideroe.no