Hilti SF 6-A22 batteridrill som borer med hulbor i sponplate

Den nye Hilti SF 6H-A22 batteridrillen - en allsidig maskin som er klar for alt.

Hilti har utvidet sitt sortiment av batterimaskiner med en ekstremt pålitelig, allsidig og sikker SF 6 H-A22 batteridrill.

Det nyeste tillegget til Hilti sin 22V Li-ion batteriplattform har en kraftig motor med 1600 omdreininger pr. minutt. Dette gjør den i stand til å takle et bredt spekter av bruksområder på tvers av mange byggematerialer.

En kan bore med spiral- og flatbor opptil Ø32 mm i treverk, og opptil Ø13 mm i metall med HSS-bor. En kan også utføre slagboring opptil Ø14 mm i murstein.

Maskinen har ingen problemer med å takle applikasjoner som krever høyt dreiemoment, som skruing av 12 mm skruer eller 125 mm hullsager.

Brukerne kan utføre enhver applikasjon med fullstendig selvsikkerhet takket være Hilti Aktiv Momentkontroll-teknologi (ATC). Det er en innovativ elektronisk clutch som stopper kick-back umiddelbart om noe skulle kile seg. Dette er med på å minimerer risikoen for håndleddskader.

SF 6H-A22 leverer markedsledende ytelse gjennom en "intelligent" elektronisk clutch som er koblet til en to-trinns metall girkasse som gir forskjellige driftsmoduser for ulike applikasjoner, samtidig som støy reduseres.

Sindre Dyb, Produktsjef for Hilti batteriverktøy i Motek, sier: "Hilti SF 6H-A22 batteridrill er et svært velkomment tillegg til vår batteriplattform. Det er en solid all-rounder som kan utføre alle typer jobber som kreves på arbeidsplassen.

Det er en ekstremt robust maskin med en ny motor, metall chuck og metall girkasse. Enten du skrur store konstruksjonsskruer eller bruker store hullsager kan du utføre applikasjoner raskt, komfortabelt og med full selvtillit takket være ATC-teknologien."

Vi har vært i markedet i mer enn 60 år, er ca. 260 ansatte og omsatte for ca. NOK 770 millioner i 2016. Hovedkontoret ligger i Oslo, men Motek dekker hele landet med sine 28 butikker og ca. 100 selgere. Motek fokuserer på å gi rådgivning direkte på byggeplassen og tilbyr kvalitetsmerker som blant annet Hilti, Festool og Bostitch, samt høykvalitetsprodukter under eget varemerke.

Sindre Dyb

Produktsjef bor, kombi, meisel, Hilti batterimaskiner, inserts (bits, piper, bor, etc.) 90855639