TE 6 A22 + TE DRS 6 A

Hilti TE 6 A22 batteriborhammer. Den beste vi noensinne har laget.

Ekstra høy ytelse, lav vekt.

Den nye TE 6-A22 borhammeren er en del av Hilti's kraftige 22 volt batteriplattform. Med denne nye maskinen har Hilti ingeniørene igjen klart å flytte listen enda høyere. Med enda mer kraft, og lavere vekt med en boreytelse som du normalt kun kan forvente fra en strømmaskin. TE 6 A22 har også en meislingsfunksjon - for enda større allsidighet.

• Den er raskest i sin klasse
  • Nesten like lett som en strømmaskin
  • Også egnet for svært krevende repeterende borejobber
  • Nytt D-grep for perfekt balanse

TE 6-A22 er sammen med Hilti sine unike TE-CX-bor som borer rett gjennom armeringsjern utgjør en perfekt kombinasjon av den beste ytelsen selv i hard betong. Takket være sin børsteløse motor og intelligente styringselektronikk holder TE 6-A22 høy borehastighet til enhver tid.

Om Hilti TE-CX bor:

• Konstant høy borehastighet – gjennom hele levetiden!
  • TE-CX-borene har 4- spiralrenner og 4- skjærekanter for rask fremdrift og effektiv støvfjerning. Optimaliserte hardmetallhoder sikrer maksimal levetid og dermed varig ytelse.

Har du har høye krav - TE 6-A22 møter dem.

Fremfor alt, dette er en maskin som gir ekstra høy ytelse, for deg som må stole på at maskinen leverer, dag etter dag, selv under eksepsjonelt tøff bruk. Og for deg med HMS hensyn øverst på listen over hva som er viktigst med verktøyet. Maksimal produktivitet og kostnadseffektivitet er vel også et must?

Kjenner du deg igjen i behovene er TE 6-A22 den perfekte maskin for deg. Med en ny slagmekanisme er den ikke bare den raskeste i sin klasse, den nye meiselfunksjonen gir den også en ekstra allsidighet. Og takket være den lave vekten, er denne nye batteriborhammeren en ren fornøyelse å jobbe med - hele dagen lang, om nødvendig.

HMS

AVR systemet (aktiv vibrasjonsreduksjon) som er utformet for å beskytte brukeren mot vibrasjoner, og støvfjerningsmodulen DRS 6 A som gjør at den borer praktisk talt støvfritt er viktige egenskaper for brukerens HMS. Maksimal produktivitet er dermed garantert, noe som gjør TE 6-A22 til en investering som betaler seg selv på kort tid.

Hvilken batterikapasitet skal jeg velge - 2,6 Ah eller 5,2 Ah?
Det kommer an på! Det kompakte batteriet med en kapasitet på 2,6 Ah er ideelt for jobber i tak eller annet overliggende arbeid, både på betong og murverk. Med dette batteriet veier TE 6-A22 kun 4,29 kg.

Når det gjelder gjentatte borearbeid på gulvnivå, for eksempel å sette ankere til forskaling. Så er 5.2 Ah batteriet det riktige valget. Vår test på arbeidsstedet med kunder som bruker denne maskinen har vist at den kan bore opptil 70 hull (12 mm x 200 mm) i betong på en enkelt batteriladning.

Uansett hvilket batteri du velger for jobben, kan du være trygg på at Hilti batteriteknologi alltid gir deg maksimal ytelse – og gir en løsning som gjør ditt daglige arbeid mye lettere.

Vi har vært i markedet i mer enn 60 år, er ca. 260 ansatte og omsatte for ca. NOK 770 millioner i 2016. Hovedkontoret ligger i Oslo, men Motek dekker hele landet med sine 28 butikker og ca. 100 selgere. Motek fokuserer på å gi rådgivning direkte på byggeplassen og tilbyr kvalitetsmerker som blant annet Hilti, Festool og Bostitch, samt høykvalitetsprodukter under eget varemerke.

Sindre Dyb

Produktsjef bor, kombi, meisel, Hilti batterimaskiner, inserts (bits, piper, bor, etc.) 90855639