Den interaktive varmesålen - nå enda smartere

Pressemelding   •   jan 30, 2017 09:02 CET

Med Digitsole Warm Series kan du ikke bare varme føttene dine, men også spore aktiviteter og se hvor mange skritt du har tatt og hvor mange kalorier du har forbrent.

Digitsole har hatt et begivenhetsrikt første år på verdensmarkedet. Kåret til en av verdens ti største nyheter på CES 2015 (Consumer Electronics Show), representert i mer enn 30 land og med en overveldende positiv tilbakemelding fra testgrupper, presse og kunder – nå tar de interaktive varmesålene Digitsole steget opp til neste nivå.

Digitsoles Warm Series V4 er den nye generasjonen interaktive varmesåler. Ved hjelp av en app i smarttelefonen kan du styre varmen trådløst grad for grad, fra 20 til 45 grader Celsius, samtidig som varmesålen samler nøyaktig informasjon om antall skritt, tilbakelagt avstand og kaloriforbrenning. Forbedringer fra forrige versjon er en smartere og bedre termostatfunksjon, nyeste generasjon sporingsteknologi, større område med varmetråder samt et nytt batteri som varer lenger. All dataoverføring skjer via Bluetooth, og appen er tilgjengelig for Android og iOS.

Digitsoles Warm Series passer for alle som vil slippe å fryse på føttene; de som jobber utendørs i kaldt vær, de som trenger hjelp til blodsirkulasjonen og komforten eller de som driver uteaktiviteter som for eksempel scooterkjøring, fiske, jakt, ridning, MC eller ski,” forteller administrerende direktør Anna Rahm i Moxter AB, som representerer Digitsole i Norden. ”Føttenes komforttemperatur ligger på mellom 30 og 35 grader Celsius, så formålet med Digitsoles varmesåler er ikke å varme opp føttene, men å opprettholde kroppstemperaturen i føttene, slik at man aldri begynner å fryse. Med Digitsole får du en enda bedre utendørsopplevelse!”.

Klare fordeler med Warm Series V4

• En smart termostat regulerer temperaturen i skoene automatisk ved å tilpasse sålens temperatur til omgivelsene. Hvis brukeren skifter miljø fra ute til inne, reguleres varmen i sålen automatisk, slik at det brukes mindre batteristrøm.
  • Enkle å bruke og passer til de fleste sko, særlig typer med uttakbar originalsåle. Det finnes dessuten doble størrelser som kan klippes til passende størrelse ved å følge sporene i kanten av sålen. (Unngå å klippe innenfor linjene, da det kan skade elektronikken i sålen og gjøre garantien ugyldig.)
  • Trådløs styring av varmen via smarttelefon og et nytt og bedre batteri integrert i sålen.
  • Den innebygde akselerasjonsmåleren beregner nøyaktig antall skritt og forvandler dermed sålen til en pålitelig skritteller. Du kan registrere skrittene dine, logge tilbakelagt avstand og måle kaloriforbrenning.
  • Komfort: Da Warm Series ble utviklet, var det komfort som sto i høysetet. Derfor har varmesålen funksjoner som Flex-sone i den fremre delen, som gjør den naturlige bevegelsen av foten optimal, støtte for fotbuen samt X-torsion-system og sidevegger som gir bedre sidestabilitet.

Priser og tilgjengelighet

Digitsoles Warm Series er tilgjengelig i ca. 30 land i Europa, Nord-Amerika og Asia. Anbefalt utsalgspris i Norge er NOK 1995,-.

Finn mer informasjon om produktet på www.digitsole.se eller www.moxter.se.

Om Digitsole

Digitsole er ledende innen design og distribusjon av tilkoblede skoprodukter. Digitsole står bak Warm Series; den første interaktive, tilkoblede varmesålen, samt The Smartshoe – verdens første tilkoblede, intelligente sko med automatisk stramming, varme og trådløs lading. Den siste nyheten, Run Profiler, ble lansert på den internasjonale teknologimessen IFA Berlin i september 2016. Digitsole utvikler og tilbyr stadig nye funksjoner for å revolusjonere både fritids- og arbeidssko, og er nå representert i mer enn 30 land.

Moxter AB er et salgsselskap med Sverige- og Norden-agentur på flere internasjonalt solide varemerker. Med mer enn 28 års erfaring fra sko-, sports- og livsstilsbransjen har vi bygd sterke relasjoner til samarbeidspartnere, kunder og varemerker, noe som viser vår langsiktige tankegang. En suksessfaktor er det store engasjementet blant medarbeiderne, som gir et vinnerselskap der vi sammen bidrar til å videreutvikle Moxter. Vi tror på lønnsomhet som grunnlag for frihet; frihet til å utvikle, forandre, satse og ha det gøy.

Moxter representerer i dag Meindl (kvalitetssko og støvler), Nokian Footwear (gummistøvler), SoftScience (Nyhet – lette og behagelige sko), Digitsole (Nyhet – interaktive såler og sko), ACBC (Nyhet – innovative sko beregnet for reiser/pendling), CoXa carry (Nyhet – fremtidens ryggsekk), Dr Kong (ortopediske fotinnlegg), Snowline (skikkelige brodder) og AspectSolar (bærbar solenergi).

Vil du vite mer om Moxter, våre produkter og hva som driver oss? Ta gjerne kontakt med oss!

Kommentarer (0)