Ny skodesign som gir deg en ny stil – igjen og igjen

Pressemelding   •   feb 28, 2017 11:29 CET

Med ACBC kan du mikse, matche og få hele 150 forskjellige skokombinasjoner.

Tenk deg en sko som kan skifte utseende fra casual til pyntet på en, to, tre, som tar liten plass i vesken og som passer både i byen, på kontoret, spaserturen, reisen eller utestedet. ACBC – en unik nyhet der du kan skreddersy din egen sko for anledningen ved å bytte overdel og såler.

ACBC (Advanced Commuter Basic Concept) er en stor innovasjon på skofronten. Varemerkets visjon er å gjøre det enklere og bedre for alle som pendler og reiser, og samtidig redusere klimapåvirkningen. ACBCs innovative og patenterte modulteknologi gjør det mulig å skreddersy, skifte og gjenvinne skoens bestanddeler og dermed oppnå optimal bruk.Skoene består av to utskiftbare deler med glidelås;en øvre del (skins) og en nedre del (såler). Gjennom enkel utskifting av skins kan skoene tilpasses alle situasjoner. Per i dag er det mulig å kombinere tre sålevarianter med et bredt utvalg av skins – totalt 150 forskjellige kombinasjoner. Unikt for ACBC er også at det krever lite plass å oppbevare mange par sko.

”Skins tar mindre plass enn en T-skjorte og kan flatpakkes, slik at de får plass i alle vesker. ACBC egner seg derfor perfekt som reisesko,” forteller administrerende direktør Anna Rahm i Moxter AB, som har Norden-agenturet på det nye varemerket. ”ACBC passer også glimrende for den urbane; du kan gå til jobben i klassiske lærsko, skifte til running skins hvis du ønsker en rask spasertur om ettermiddagen og deretter stikke foten i et par tennissko for en uformell kveld på byen.”

ACBC har foredlet og forent alle skodeler til en utskiftbar design der ingen detaljer er glemt. Hvert par fremstilles av materialer av høyeste kvalitet, deriblant lær, fjærlette stoffer med ”knit technology”, lette såler og vanntette glidelåser som beskytter innsiden av skoene mot vann og fuktighet.

Mindre miljøpåvirkning
ACBCs filosofi er å utvikle produkter med forbedret ytelse både med hensyn til funksjon og holdbarhet, å gjøre hverdagen bedre for oss og lære opp brukeren til gjenbruk for å spare ressurser. Forskning viser at prosessen som benyttes for å produsere en skosåle, er det som påvirker klimaet mest i løpet av en skos levetid. ACBC reduserer antall såler til tre grunnmodeller som kan kombineres med ulike typer skins og gi deg alle skoene du trenger. Når sålene er utslitt, kan du bruke de samme skins om igjen med nye såler. Dette systemet gjør det mulig å redusere klimapåvirkningen. I tillegg tar et par ACBC-sko langt mindre plass ved levering enn vanlige sko, noe som er positivt for den totale miljøpåvirkningen.

Om ACBC
ACBCs team er en blanding av motedesignere, industridesignere og ingeniører som jobber iherdig med forskning og utvikling for å skape innovasjon og gjøre livet enklere for pendlere og reisende.

Grunnleggeren Edoardo Iannuzzi er en italiensk industridesigner med stor forkjærlighet for sko og reiser: ”Når jeg er ute og reiser, ønsker jeg minst mulig bagasje samtidig som jeg alltid vil ta meg godt ut og være klar for alle typer aktiviteter. Derfor oppfant jeg ACBC (først lansert som Shooz) – først av hensyn til meg selv og senere mer kommersielt. Jeg tenkte at det måtte finnes flere med samme behov som meg.”

Over 27 millioner visninger på Facebook gir store forventninger til verdenslanseringen våren 2017.

Lansering
ACBC lanseres på det nordiske markedet våren/sommeren 2017.

Moxter AB er et salgsselskap med Sverige- og Norden-agentur på flere internasjonalt solide varemerker. Med mer enn 28 års erfaring fra sko-, sports- og livsstilsbransjen har vi bygd sterke relasjoner til samarbeidspartnere, kunder og varemerker, noe som viser vår langsiktige tankegang. En suksessfaktor er det store engasjementet blant medarbeiderne, som gir et vinnerselskap der vi sammen bidrar til å videreutvikle Moxter. Vi tror på lønnsomhet som grunnlag for frihet; frihet til å utvikle, forandre, satse og ha det gøy.

Moxter representerer i dag Meindl (kvalitetssko og støvler), Nokian Footwear (gummistøvler), SoftScience (Nyhet – lette og behagelige sko), Digitsole (Nyhet – interaktive såler og sko), ACBC (Nyhet – innovative sko beregnet for reiser/pendling), CoXa carry (Nyhet – fremtidens ryggsekk), Dr Kong (ortopediske fotinnlegg), Snowline (skikkelige brodder) og AspectSolar (bærbar solenergi).

Vil du vite mer om Moxter, våre produkter og hva som driver oss? Ta gjerne kontakt med oss!

Kommentarer (0)