Världens första intelligenta skor presenterades på 2016 års CES-mässa

Pressemelding   •   jan 18, 2016 12:05 CET

Digitsoles banbrytande teknik ger spårnings- och uppvärmningsfunktioner via smartphone.

Digitsole, ledande experter på anslutna skor, avslöjade under 2016 års Consumer Electronics Show (CES) den 6–9 januari i Las Vegas The Smartshoe – världens första intelligenta sko med värmesula och smartphone-anslutning.

Företagets senaste innovation kommer direkt efter presentationen av The Warm Series, den första anslutna, interaktiva värmesulan, vid förra årets CES-mässa. The Warm Series säljs för närvarande i mer än 30 länder i Europa, Nordamerika och Asien.

The Smartshoe – den första intelligenta skon

Digitsoles The Smartshoe är trendiga och urbana skor som designats för daglig användning och som med enkelhet låter användaren styra temperaturen i skon via en smartphone och samtidigt samla viktig spårningsinformation.

Toppfunktioner inkluderar:

• Ett värmesystem för att förhindra kalla fötter
  • Sensorer som följer och mäter användarens aktiviteter; kaloriförbrukning, stegräkning etc.
  • Ett öppnings- och stängningssystem som med exakthet styr passningen av skorna runt foten
  • En integrerad ficklampa
  • Mätning av stötdämpning

"I och med lanseringen av The Smartshoe har Digitsole tagit nästa steg för att etablera sin ledande roll i branschen", säger Karim Oumnia, VD för Digitsole. "The Smartshoe ger en trendig lösning på att hålla fötterna varma och bekväma i kallt väder och är idealiska för vardagliga aktiviteter."

The Smartshoe, som är tänkt att lanseras under hösten 2016 i Europa, Nordamerika och Asien till ett rekommenderat pris på $450, har en batteritid på upp till flera dagar och laddas via ett trådlöst system.

Ytterligare smarta skor ska läggas fram

Företaget avslöjar också två andra banbrytande produkter i sitt sortiment av intelligenta skor, inklusive Harrison Warm Sneaker och Scarlett Warm Pumps. Även dessa modeller har temperaturreglering och spårningsfunktion via smartphones.

Expansion av olika anslutna sulor

Efter framgången med The Warm Series har Digitsole också utökat sitt sortiment av anslutna värmesulor med Tracker-serien. Detta är den första spåraren placerad på fotsulan som kan mäta antalet steg med exakt precision. Dessutom passar den ultradiskreta och tunna designen de flesta skor. Produkten mäter användarens dagliga aktiviteter eller samtidigt som man övar en sport. Detta är fördelaktigt vid många sporter, särskilt gruppsporter som fotboll, där armband är förbjudna.

Tracker-serien kommer att finnas tillgänglig till ett rekommenderat pris på $79 under våren 2016 i Europa, Nordamerika och Asien.

Om Digitsole:
Digitsole är ett franskt teknologiföretag och ledande inom design och distribution av anslutna skoprodukter. De skapade The Warm Series, den första interaktiva, anslutna värmesulan och strävar efter att ge nya innovativa funktioner till slutkonsumenter för både fritid och professionell användning.The Warm Series säljs i 30 länder på mer än 1000 platser i Europa, Nordamerika och Asien.

Moxter AB er et salgsselskap med Sverige- og Norden-agenturer for flere sterke internasjonale varemerker. Med over 25 år i sko-, sport- og livsstilsbransjen har vi bygget sterke relasjoner til samarbeidspartnere, kunder og varemerker, noe som viser vår langsiktige forretningsmessige tenkemåte. En suksessfaktor er alles engasjement, som gir oss en vinnende virksomhet som driver Moxter fremover. Vi tror på lønnsomhet som grunnlaget for frihet; frihet til å utvikle, endres, satse og ha det gøy.

Moxter representerer i dag Meindl (høykvalitets sko og støvler), Nokian Footwear (outdoor gummistøvler), SoftScience (Nyhet – lette, komfortable sko), Digitsole (Nyhet – smarte sko og såler), Dr Kong (ortopediske fotinnlegg), Snowline (kraftige brodder), Tilak (klær for friluftsliv) og AspectSolar (bærbare solenergi).

Vil du vite mer om Moxter, våre produkter og hva som driver oss? Velkommen til å kontakte oss!

Kommentarer (0)