Beste Champions League-sesong på Viasat 4 på fire år

Nyhet   •   mai 30, 2016 12:12 CEST

Finalen i Champions League

Det ble et finaledrama uten like i Champions League mellom Madrid-rivalene Real Madrid og Atletico Madrid, hvor førstnevnte vant på straffer. Kampen ble sett av i gjennomsnitt 436.000 seere, som sørget for at Viasat 4 med 35,3 prosent fikk sin høyeste kommersielle andel siden juni 2011, uansett ukedag. På det meste var hele 653.000 innom samtidig, og kampen hadde en kommersiell andel på hele 49,5 prosent gjennom sendetidspunktet.

Totalt fikk MTG TV 41,6 prosent i kommersiell andel denne dagen, som også er den høyeste andelen uansett ukedag siden juni i 2011.

Snittallet på kampene denne sesongen har vært 165.000, som dermed er et kraftig hopp opp fra sesongen i forveien som hadde 129.000 i snitt. En herlig finale mellom to fantastiske lag avsluttet denne Champions League-sesongen på perfekt vis, og det bidro til at denne sesongen hadde det sterkeste snittallet siden 2011/2012-sesongen hvor ekstraomganger og straffekonkurranse preget de siste finalenekampene.

«Det er gledelig å runde av en fantastisk Champions League-sesong på denne måten. Kampen hadde en flott nerve, og vi merker oss at seertallene og andelene var knallgode. Nå gleder vi oss til neste sesong, og vi håper at Rosenborg endelig tar steget tilbake til det ypperste selskap og gruppespill i Champions League, slik at vi kan vise Norges beste fotballag mot de beste av de beste på Viasat 4», sier administrerende direktør Morten Micalsen.