​Jamie Carragher er MTGs nye UEFA Champions League-ekspert

Pressemelding   •   aug 30, 2017 12:00 CEST

Jamie Carragher blir MTGs nye UEFA Champions League-ekspert. FOTO: MTG

Tidligere Liverpool-spiller Jamie Carragher er den nyeste signeringen i MTGs fotballtropp. Den rutinerte forsvarsstjernen vil jobbe som UEFA Champions League-ekspert eksklusivt for MTG.

James Lee Duncan Carragher viet hele sitt aktive fotballiv til Liverpool FC. Hans fantastiske karriere på Anfield strekker seg over hele 17 år, fra 1997 til 2013. Totalt kan forsvarskjempen skilte med 737 kamper for klubben. Carragher har også spilt med det engelske flagget på brystet da han var med i Englands EM-tropp i 2004 og VM-tropp i 2006 og 2010.

I dag er Carragher en svært populær fotballekspert for Sky Sports i England, med hovedfokus på den engelske toppserien Premier League. Den nye avtalen med MTG gjør at Carragher blir selskapets eksklusive fotballekspert på UEFA Champions League for MTG Norden.

Skandinavia har alltid vært veldig spesielt for meg og for Liverpool. Fansen her er helt fantastisk, og jeg gleder meg til å jobbe som ekspert for MTG. Deres lange erfaring og kvalitet i å dekke det høyeste nivået av internasjonal fotball, kombinert med min egen entusiasme og erfaring, gjør dette til et perfekt samarbeid, forteller MTGs nye fotballekspert Jamie Carragher.

Foto: MTG

Carragher, som vant UEFA Champions League-tittelen med Liverpool i 2005, vil være en del av MTGs UEFA Champions League-team gjennom hele sesongen. Hver runde vil han være på plass med MTGs eksperter onsite.

Vi er utrolig glade og stolte over å få en fotballstjerne som Jamie Carragher med på MTG-laget. Jamie har stor kunnskap om engelsk og annen internasjonal fotball og hans ekspertise kommer til å løfte våre UEFA Champions League-sendinger, sier Anne Tufte, sportssjef i MTG Sport.

MTG er det eneste kringkastingsselskapet i verden som har hatt rettighetene til den prestisjetunge UEFA Champions League-turneringen siden starten i 1992, for 25 år siden. MTG har sikret de skandinaviske rettighetene til UEFA Champions League frem til 2021.

UEFA Champions League sendes på MTGs flater Viasat 4, Viasport-kanalene og Viaplay.

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtidens underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV og radio, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG har sitt opphav i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').