MTG forlenger eksklusive rettigheter til golf i verdensklasse

Pressemelding   •   jan 31, 2018 08:00 CET

Thorbjørn Olesen i aksjon.

Det nordiske mediekonsernet MTG har forlenget eksklusive rettigheter til golfturneringene PGA European Tour, World Golf Championships og Ryder Cup for de neste seks årene. Norske golfentusiaster kan dermed se verdens beste golfspillere direkte på MTGs skjermer gjennom Viaplay og Viasat Golf fram til 2024.

Det er på tide med revansj når USAs beste golfspillere skal forsvare seieren mot et europeisk stjernelag under Ryder Cup i Frankrike i september. Den prestisjefulle konkurransen, som avholdes hvert andre år, kommer til det kontinentale Europa for første gang på over 20 år og sendes eksklusivt på MTGs kanaler.

På strømmetjenesten Viaplay og betal-tv-kanalen Viasat Golf sendes det mer enn 1700 timer av den beste, internasjonale golfen hvert eneste år, med stjerner som Henrik Stenson, Tiger Woods og Jordan Spieth.

Viasat Golf er den eneste betalingskanalen i Nord-Europa som utelukkende sender golfrelatert innhold og turneringer.

MTGs sportssjef i Norge, Anne Tufte, gleder seg over at rettighetene til de stjernespekkede turneringene er forlenget:

­– Dette er en hole-in-one for alle som er glad i golf. Tre fantastiske turneringer som virkelig viser ambisjonene til Viaplay og Viasat Golf som plattformene hvor man kan se på golf i verdensklasse. Det er ekstra morsomt at vi forlenger rettighetene i et Ryder Cup-år, forteller Tufte.

MTG sender mer enn 50 000 timer direktesendt sport på sine flater hvert år, inkludert rettigheter som Champions League, NHL, La Liga, Formel 1, NFL, boksing, UFC og golf.

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtidens underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV, radio og strømmetjenester, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG har sitt opphav i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').