Viaplay ansetter norsk salgs- og markedsdirektør

Pressemelding   •   jan 18, 2018 09:30 CET

Adm.dir. i Viasat og partneransvarlig i Viaplay, Vegard K. Drogseth, salgs- og markedsdirektør Børge S. NIelsen og pressesjef Fredrik Olimb

MTG henter Børge S. Nielsen til den nyopprettede stillingen som salgs- og markedsdirektør i Viaplay Norge. MTGs strømmetjeneste styrker dermed sin norske tilstedeværelse for å møte konkurransen fra lokale og internasjonale aktører.

Med ansettelsen av Børge S. Nielsen ruster MTG Norge opp bemanningen i Viaplay Norge for å møte økt konkurranse med lokal kunnskap og innsats. Nielsen, som har ledet det kommersielle arbeidet hos konkurrenten TV2 Sumo i åtte år, skal ha ansvaret for salg og markedsføring i Viaplays norske avdeling.

Nielsen vil også gå inn i Viasats ledergruppe, og blir i tillegg blir Nielsen en del av et stort og offensivt nordisk Viaplay-team ledet av Alexander Bastin. Sentrale funksjoner som tech og innholdsavtaler vil fremdeles ligge i Viaplays hovedorganisasjon.

- Han har den rette erfaringen, kompetansen og de menneskelige egenskapene til å lykkes i jobben, så jeg gleder meg til å få han med på laget. Vi har høye vekstambisjoner for Viaplay, så nå skal vi gi gass i Norge med flere norske hender på rattet, sier administrerende direktør i Viasat og ansvarlig for Viaplay Norge, Vegard K. Drogseth.

-­ Etter åtte år med kommersielt ansvar for TV 2 Sumo har jeg lært å kjenne det norske markedet godt. Viaplay er en fremtidsrettet aktør med veldig sterke rettigheter som jeg gleder meg til å få synliggjort - ikke bare på sportssiden, men også hva gjelder egenproduserte dramaserier. Viaplay har ifølge EPSI de mest fornøyde streamingkundene i landet, og jeg ser fram til å bygge videre på dette og ytterligere styrke merkevaren i Norge, sier salgs- og markedsdirektør Børge Nielsen.

I tillegg til Drogseth og Nielsen inngår pressesjef i Viaplay Norge, Fredrik Olimb og direktør for partnersalg, Glenn Uthaug i Viaplay-teamet i Norge. Teamet jobber tett med de øvrige virksomhetene i det norske mediehuset.

- MTG ønsker å gi seerne tilgjengelig innhold når og hvor de vil, og både sport og dramaserier er satsningsområder på tvers av MTGs plattformer, sier administrerende direktør i MTG Norge, Morten Aass.

Viaplay har allerede rukket å bli 10 år, og er en av de ledende strømmetjenestene i Norden. Som en nordisk strømmetjeneste med MTG i ryggen har Viaplay et unikt sports- og serietilbud på tvers av landegrensene. De siste årene har MTG med Viaplay i spissen satset tungt på nordisk drama, og i Norge er man nå i gang med Wisting – en samproduksjon mellom Viaplay og TV3 som er en av de største og dyreste dramasatsningene i Norge noensinne. Med mer lokal, norsk tilrettelegging av tjenesten vil Viaplay møte konkurransen fra stadig flere lokale og globale strømmeaktører.

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtidens underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV, radio og strømmetjenester, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG har sitt opphav i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').