​I samarbeid med MTG TV lanseres Comedy Central som egen TV-kanal i Norge

Pressemelding   •   aug 27, 2015 09:15 CEST

I samarbeid med MTG TV lanseres Comedy Central som egen TV-kanal i Norge fra 1. oktober. MTG har en samarbeidsavtale med Viacom, som står bak Comedy Central, og får med denne lanseringen en humorkanal inn i kanalporteføljen til MTG TV i Norge. Humor står sterkt blant det norske TV-publikummet, og med Comedy Central kan vi tilby våre annonsører enda større rekkevidde og gjennomslagskraft.

Comedy Central er opprinnelig en amerikansk TV-kanal som sender komedier, humorprogrammer, events, stand-up m.m. døgnet rundt. Comedy Central har ekspandert globalt, og i Skandinavia ble kanalen lansert i Sverige i 2009 og i Danmark i 2012. Innholdet er digitalt delbart og kanalen har nesten 120 millioner fans i sosiale medier verden over.

Nå blir Comedy Central tilgjengelig for norske seere som en egen TV-kanal, og seer-magneter som South Park, The Daily Show og At Midnight er blant programmene som blir sendt kun 24 timer etter USA. Comedy Central står også bak en rekke Emmy-nominerte serier som Inside Amy Schumer , Key 6 Peele og Drunk-History.

I tillegg vil en allerede eksisterende samarbeidsavtale om MTV-innhold, som er tilgjengelig blant annet på www.tv3play.no, utvides. I midten av september lanseres MTV Play i Norge, som det første landet i Skandinavia, også dette i samarbeid med MTG TV. MTV Play er en ny strømme-tjeneste og et plattformuavhengig produkt som gjør MTV-innholdet tilgjengelig på alle enhetene dine. Tjenesten vil bestå av en gratisversjon og en premiumversjon, som vil gi tilgang til et stort arkiv av programmer og eksklusivt innhold.

- Med Comedy Central i kanalporteføljen kan vi tilby annonsørene en enda bredere og større målgruppe. Vi vet at humor treffer godt blant 18 – 34-åringer, og populære programmer som The Daily Show og ikke minst rykende ferske South Park- episoder vil gjøre Comedy Central til en attraktiv kanal for både seere og annonsører. I tillegg kan vi tilby annonsører en spisset målgruppe av såkalte millennials, altså unge, teknologisk avanserte mediebrukere , sier Morten Micalsen, administrerende direktør i MTG TV.