Norske fans viser ekte fotballglede på Viasat 4

Pressemelding   •   feb 09, 2016 11:19 CET

Fotball er lidenskap, tro, glede, og tårer. I Norske fans møter programleder Håvard Lilleheie ihuga fotballfans som lever og ånder for sporten. Vi blir med når de får oppleve det største klubbfotballen har å by på, nemlig hjemmekamp i verdens beste klubbturnering UEFA Champions League. Norske fans har premiere mandag 15. februar kl. 21.30 på Viasat 4.

- Som stor fotballentusiast og supporter har det vært fantastisk å være med på tur med norske fans. Og det beste er at vi ikke er ferdige ennå, sier programleder Håvard Lilleheie.

Gjennom høstens UEFA Champions League gruppespill har Lilleheie sammen med de norske supporterne besøkt blant annet England og Italia og når åttedelsfinalene sparkes i gang førstkommende tirsdag setter han kursen mot Spania, Tyrkia og Frankrike for å oppfylle enda flere fotballdrømmer.

- Det er morsomme folk og historier som kommer fram blant deltakerne, i tillegg til at det har vært noen utrolig spennende kamper vi har vært vitne til. Og for en fotballelsker som meg er det utrolig moro, sier Håvard Lilleheie.

Allerede i første episode blir vi vitne til hvor langt disse fansene er villige til å gå for å ikke gå glipp av store fotballbeivenheter. Christian fra Fauske brekker sin egen tå for å få en sykemelding slik at han kan rekke en avgjørende Chelsea-match. Kjetil fra Lillesand blir så star strucked av sir Bobby Charlton at han glemmer å ta bilde med sitt store forbilde når de endelig møtes. Og Arild fra Stavanger blir overrasket av sin beste kamerat når han får oppleve den gamle dame på nært hold.

Totalt blir vi bedre kjent med åtte klubber gjennom sesongen, og fansen som brenner for nettopp sitt lag. Norske fans gir deg alt du kan forvente av en god norsk fotballsupporter og enda litt til, med sjarm, smil og en god dose underholdning som også de ikke sportsinteresserte vil la seg fascinere av.

Norske fans har premiere mandag 15. februar kl. 21.30 på Viasat 4.
#norskefans

Den første episoden av Norske fans vil bli tilgjengelig på forhåndsvisningstjenesten Ready To Air i løpet av få dager. Interesserte journalister må registrere seg på www.readytoair.net for å kunne benytte seg av tjenesten.