X-Files – sannheten er fremdeles der ute!

Pressemelding   •   jan 22, 2016 08:14 CET

En av tidenes største sci-fi-serier er tilbake! Gjennom seks intense episoder får vi et gjensyn med Fox Mulder og Dana Scully, som nok en gang må bryne seg på saker med overnaturlige og konspiratoriske sider. Premiere med dobbelepisode torsdag 28. januar kl. 21.30 på TV3. Serien vil også bli tilgjengelig på Viaplay, samt TV3play samme kveld.

Tretten år etter forrige sesong kommer nå et nervepirrende nytt kapittel i X-Files-historien. Serieskaper og produsent Chris Carter er tilbake, og det samme er stjernene David Duchovny og Gillian Anderson i de ikoniske hovedrollene som FBI-agentene Mulder og Scully.

Mitch Pileggi er også med i den uforglemmelige rollen som avdelingssjef Walter Skinner. Som Mulder og Scullys overordnede utfordres han til en hårfin balansegang mellom lojaliteten til de to etterforskerne og sine egne ledere.

X-Files var ikke bare en av nittitallets store serier, men i tillegg et popkulturelt fenomen som ikke har blitt mindre aktuelt siden sist. Tvert imot. Svært mange serier er direkte inspirert av denne kultfavoritten som ble klassiker – deriblant Lost – men få har kombinert humor, horror og utenomjordisk action som prisbelønte og dypt savnede X-Files

Premiere: X-files,  torsdag 28. januar kl. 21.30 på TV3 og vil bli  tilgjengelig på Viaplay, samt TV3play samme kveld.

Den første episoden av X-files vil bli tilgjengelig på forhåndsvisningstjenesten Ready To Air i løpet av få dager. Interesserte journalister må registrere seg på www.readytoair.net for å kunne benytte seg av tjenesten.