Her er juryen som skal kåre årets nyhetsrom

Blogginnlegg -

Her er juryen som skal kåre årets nyhetsrom

For sjette gang skal Mynewsdesk kåre årets nyhetsrom. Det skal kåres vinnere i fire ulike kategorier; små og mellomstore bedrifter, store bedrifter, organisasjoner/offentlig sektor og årets nykommer. I tillegg til interne representanter fra Mynewsdesk vil juryen i år bestå av Susanne Egset fra Gambit H+K og Magnus Strømnes Bøe fra RED Performance.

Susanne jobber i Gambit H+K som prosjektleder og tekstforfatter, med ekspertise på produksjon og formidling av innhold på tvers av plattformer og fagområder. Hun er tidligere NRK-journalist og redaktør for Norges største ungdomsfestival UKM Norge, og har erfaring fra kommunikasjonsavdelingen på Oslo Lufthavn. Susanne holder kurs og foredrag om godt innholdsarbeid, i tillegg til å jobbe med mediehåndtering, sosiale medier, kreativ idéutvikling og PR. Susanne brenner for korrekt grammatikk og har en drøm om å rydde offentligheten for orddelingsfeil, forholdisme og annet dårlig språk.

Susanne skal se nærmere på:

• Evnen til å skape engasjement med nyhetsinnholdet i nyhetsrommet gjennom kreativitet og god historiefortelling.
  • Generell nyhetsverdi på innholdet i nyhetsrommet.
  • Språk og formuleringer.
  • Evnen til å skille på pressemeldinger og nyheter.

Magnus er partner og leder for betalte og eide medier hos RED Performance. Han har 15 års erfaring med SEO og jobber mye med digital markedsføring og markedsføringsstrategi. Magnus holder jevnlig foredrag om søk, webanalyse og markedsføring på nett. Han har jobbet blant annet med Bohus, Interflora, Japan Photo, Hi-Fi Klubben, Proteinfabrikken, SAS, Eniro og Egmont Publishing. Magnus er med i juryen for tredje året på rad og har holdt en rekke innlegg på frokostseminar, Mynewsday og workshops i regi av Mynewsdesk.

Magnus skal se nærmere på:

• Søkemotoroptimalisering og hvor godt finalistene bruker lenker og søkeord.
  • Evnen til å skape organisk synlighet i Google.
  • Hvor godt saker i nyhetsrommene spres i sosiale medier.

I tillegg vil juryen bestå av tre Mynewsdeskere: Oda Berntsen, Martin Hornburg og Jonas Nilson. Mynewsdesks interne juryrepresentanter vil se på hvorvidt de nominerte benytter seg av alle muligheter i verktøyet. Oda, Martin og Jonas har god oversikt over hva som har blitt publisert via Mynewsdesk i 2015, og vet hva som skal til for å utnytte seg av Mynewsdesk til det fulle.

Juryen vil nå sette i gang med arbeidet, og topp 3 i hver nomineringskategori vil avsløres i ukentlige blogginnlegg i Mynewsdesks nyhetsrom.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no