Hvem er din pressefotograf?

Hvem er din pressefotograf?

Dette blogginnlegget kommer ikke til å handle om hvor viktig det er å bruke bilder når du publiserer pressemeldinger og nyheter på Mynewsdesk. De fleste kommunikatører er allerede enige om at man trekkes mot bilder, og at god bildebruk er en utmerket måte for deg å styrke ditt budskap ytterligere.

Når vi snakker med våre kunder om deres PR-arbeide, og at de vil dra nytte av å bruke flere bilder i sin kommunikasjon, er det vanligvis ikke nytt for dem. Problemet for mange bedrifter er ofte at tilgangen på bilder er begrenset, og at bildene som er tilgjengelige ofte er gamle og utdaterte.

En profesjonell fotograf kan være en svært god investering for å skaffe til veie de virkelig gode bildene som gjør at pressemeldingen blir noe utenom det vanlige. En profesjonell fotograf er også et stor kostnadsspørsmål, spesielt for en oppstartsbedrift eller en liten organisasjon med begrensede markedsføringsbudsjetter. I dette blogginnlegget ønsker vi derfor å anbefale en tjeneste som kan være en "frelser i nøden" når dine egne bilder føles upassende eller fantasiløse for dine nyheter, blogginnlegg eller Facebook-oppdateringer. Tjenesten heter Foap og kan best beskrives som en Instagram-liknende tjeneste, men med en tvist der bedrifter kan kjøpe bilder med full lisens og bruke disse fritt i sin kommunikasjon.

Gjennom Foap kan hvem som helst være pressefotograf. Foap har i dag 600.000 brukere som laster opp bilder som du kan ta del av. Fremgangsmåten er enkel:

1.)  Fotografene laster opp og tagger bildet etter innholdet.

2.)  Du som kommunikatør går inn og søker etter passende tagger.

3.)  Finner du et bilde som passer kan du kjøpe det for 10 dollar.

4.)  $5 går til fotografen og $5 går til Foap.

Gå inn og se om det er bilder som ville passe ditt innhold, din merkevare eller kampanje. Å søke etter bilder er gratis.

Hvor tror du for eksempel at bildet ovenfor er hentet fra?

Innlegget er skrevet av Hampus Ribbing

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no