Mynewsdesk + Facebook = sant!

Mynewsdesk + Facebook = sant!

I løpet av våren har vi på Mynewsdesk lansert flere nye funksjoner som gjør det enklere for bedrifter å synes på Facebook. Med fasit i hånden kan vi konstatere at satsningen har blitt en suksess. Over 300 Facebook Newsrooms og en mye brukt Facebook-kanal taler sitt tydelige språk.

Nesten 700 millioner brukere over hele verden, hvorav mer en 2,5 millioner i Norge[1]. Det er ikke så rart at alt flere bedrifter ser Facebook som en av de viktigste plattformene for digital PR. Mynewsdesk har skapt flere applikasjoner som gjør det enkelt for bedrifter å få plass i et av vår tids største sosiale medier.

Med de rette innstillingene, kan ditt pressemateriale publiseres automatisk på Facebook. De nye funksjonene betyr at du kan maksimere din digitale PR og synlighet på nettet, uten å bruke et sekund mer enn det du gjør i dag.

Dels kan du publisere nyheter på veggen som en kort notis med en link til presserommet der materialet finnes i sin helhet. Dels kan du skape et Facebook Newsroom der materialet publiseres i sin helhet, uten at det vises på veggen. Det går selvfølgelig også å kombinere disse to!

Kommunikasjonsbehovene er ulike fra gang til gang. Det er nettopp derfor vi har skapt ulike løsninger for publisering på Facebook. Det er opp til deg å velge hva som passer best for din bedrift og ditt pressemateriale. Nedenfor kan du lese mer om hvilke valgmuligheter du har!

Facebook Newsroom

HVA?

Gjennom Mynewsdesks tjeneste Facebook Newsroom, kan bedrifter med pluss- og premiumabonnement, skape egne presserom på Facebook. Presserommet opprettes under en egen fane på bedriftens Facebook-side, og blir automatisk oppdatert via Mynewsdesk.

HVORDAN?

Din presseinformasjon, pressemeldinger, blogginnlegg eller multimedia som du publiserer i ditt social media newsroom på Mynewsdesk, publiseres også i sin helhet, automatisk, i Facebook Newsroom. Materialet kommer til og finnes under den separate fanen, og blandes ikke med dine statusoppdateringer på veggen. Alle innlegg kan likes, kommenteres og deles med andre.

RESULTAT?

Facebook Newsroom ble lansert i slutten av februar. På mindre enn to måneder har over 300 bedrifter, gjennom Mynewsdesk, gjort egne presserom på Facebook. Og det tallet øker stadig. Et eksempel på en bedrift som bruker tjenesten i dag er Ving Norge.

Mynewsdesks Facebook-kanal

HVA?

Denne funksjonen er for deg som ønsker at pressematerialet skal være synlig på selve veggen på Facebook-siden. Som Mynewsdesk pluss- eller premiumkunder, er direktepublisering på veggen bare et klikk borte. Når du har aktivert kanalen, fungerer den automatisk på samme måte som våre andre sosiale mediekanaler, for eksempel Twitter-kanalen. Ønsker du både og, kan du gjerne kombinere Facebook-kanalen med et Facebook Newsroom.

HVORDAN?

Til å begynne med aktiverer du og krysser av Facebook-kanalen. Deretter kommer ditt pressemateriale å publiseres automatisk som en notis på veggen til din bedrifts Facebook-side når du publiseres det i ditt sosiale presserom på Mynewsdesk. Notisen vises som et vanlig linkinnlegg på veggen, med en overskrift, et sammendrag og en klikkbar link. Linken leder til pressematerialet i sin helhet i ditt sosiale presserom på Mynewsdesk. Innlegget kan likes, kommenteres og deles, akkurat som alle andre innlegg.

RESULTAT?

Omtrent 180 bedrifter har nå aktivert sin Facebook-kanal og bruker den hyppig når de publiserer pressemateriale i sitt sosiale presserom på Mynewsdesk.

Speile det du gjør på Facebook i ditt presserom på Mynewsdesk

HVA?

Den som vil kan også gjøre motsatt, nemlig å skape mer aktivitet i det sosiale presserommet på Mynewsdesk ved å bruke Facebook. Om din bedrift har en Facebook-side, kan du stille inn slik at du strømmer det du gjør på Facebook til presserommet på Mynewsdesk.

HVORDAN?

Strømmen i presserommet viser de seneste innleggene fra veggen på Facebook. De vises som overskrift, sammendrag og en lenk. Lenken fører til innlegget på veggen til din bedrifts Facebook-side. Feeden i presserommet på Mynewsdesk oppdateres  automatisk så snart noen publiserer et nytt innlegg på veggen på Facebook-siden.

RESULTAT?

Cirka 150 bedrifter har valgt å la sin Facebook-feed synes i det sosiale presserommet på Mynewsdesk.

[1] Statistikk for mars 2011, http://www.synlighet.no/facebook/statistikk-antall-brukere/

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no