Nysgjerrig på hva du kan høre om på Mynewsday?

Blogginnlegg -

Nysgjerrig på hva du kan høre om på Mynewsday?

Onsdag 2. april arrangerer vi for tredje året på rad Mynewsday, denne gangen med temaet «PR-suksess - Strategi, innhold og engasjement». Vi har store forventninger og gleder oss til en fin og lærerik dag. Vi har mange gode foredragsholdere på scenen som vi er helt sikre på at kommer til å stå til forventningene. Det har vært stor interesse for arrangementet, så vi er helt sikre på at det i år som i fjor kommer til å bli fullt hus.

Er man interessert i påfyll innen disse temaene; digital PR og kommunikasjon, den digitale revolusjonen, sosiale medier, virale kampanjer, søkemotoroptimalisering av nyheter, innholdsmarkedsføring, historiefortelling og hvordan man kan oppnå suksess med egne medier, burde man absolutt ta turen.

På scenen kan du se denne gjengen:

Solfrid Flateby, daglig leder i Kronprinsparets Fond

Twitter: @Solfrid_Flateby

Alt. Alle. Alltid

Det stilles stadig større krav til kommunikasjonsmedarbeidere i en moderne, rask verden – hvor flere og raskere kommunikasjonskanaler og – muligheter preger arbeidet vårt. Alle skal nåes, interne og eksterne, til alle døgnets tider, med det meste av informasjon. Hvordan lykkes med alt til alle alltid?, spør Solfrid Flateby i sitt innlegg.

Solfrid er daglig leder i Kronprinsparets Fond. Hun har jobbet i flere år som kommunikasjonsdirektør i Reitangruppen. Tidligere jobbet Solfrid som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Coca-Cola. Hun har bred erfaring fra både HR- og kommunikasjonsfaget, har jobbet i både offentlig og privat sektor, og er kjent for glødende engasjement, en annerledes karrierevei og for sitt sterke samfunnsengasjement. Solfrid har vært på listen over Norges 100 største ledertalenter ifølge E24, og ble kåret til Årets Unge Leder i Norges første vitenskapelige lederkåring i 2010.

Andreas Ekström, kulturjournalist i Sydsvenskan

Twitter: @andreasekstrom

Google og den digitale revolusjonen

For noen år siden ga Andreas ut en kritikerrost bok om Google. På en rekke spennende seminarer har han snakket om verdens viktigste og mest kraftfulle internett-fenomen, men også om hvordan vi skal oppføre oss som borgere og brukere. Han snakker også om den særegne bedrifts- og organisasjonskultur som har gjort Google så vellykket. Andreas retter også fokus mot oss selv. Hvordan oppfører vi oss i den digitale revolusjonen? Hvorfor er vi så fascinert av sosiale medier? Og hva skjer når vi frivillig deler alt fra helseopplysninger til politiske synspunkter?

Andreas er kulturjournalist i Sydsvenskan i Malmö-Lund i Sverige. Andreas har gjort i overkant av tohundre foredrag, forfatterbesøk og seminarer om den digitale revolusjonen. Han er høyt ansett for måten han med pedagogiske tilnærming og tydelighet stiller utfordrende spørsmål som får publikum til å tenke over sin oppførsel på internett.

Ingvild Moen, gründer og digital rådgiver  i Resonate

Twitter: @plosiv

Hvordan utnytte de ulike sosiale mediene til hvert sitt formål

Bedriften din er kanskje på Instagram, Twitter og Facebook, og Ingvild vil her gå praktisk til verks og gi noen konkrete eksempler på hvordan du kan fordele innholdet ditt og få mest mulig ut av de forskjellige plattformene.

Ingvild har jobbet operativt og strategisk med sosiale medier siden 2009, og har gründet to og solgt ett selskap innen fagfeltet. Ingvild jobber til daglig med kjente merkevarer som Nordea, FINN.no, MTG TV (TV3, Viasat4 og TV6), hvor hun både rådgir og bistår i innholdsproduksjon og all kommunikasjon.

Henning Sverdrup, partner i Släger Kommunikasjon

Twitter: @HenningSverdrup

Gutten som fryser

Et blikk på hva som skjedde før, under og etter viral-kampanjen Släger gjorde for SOS-barnebyer.

Henning er en av to grunnleggere av Släger Kommunikasjon, og har jobbet med strategisk synlighet for blant andre Netflix, Google, Sony og SOS-barnebyer – i Norge. Norden og Baltikum.

Magnus Strømnes Bøe, seniorrådgiver og faglig ansvarlig for SEO hos RED Performance

Twitter: @magnusboe

SEO og pressemeldinger - Slik bruker du Mynewsdesk effektivt

SEO er PR, og PR er SEO. Lær hvordan Mynewsdesk kan brukes for å støtte opp om søkemotoroptimalisering og synligheten til ditt nettsted i Google.

Magnus er seniorrådgiver og faglig ansvarlig for SEO hos RED Performance. Han har over 10 års erfaring med søkemotoroptimalisering og jobber mye med pressemeldinger og lenkebygging. Magnus holder jevnlig foredrag om søk og markedsføring på nett, og har jobbet blant annet med Japan Photo, Hi-Fi Klubben, Proteinfabrikken, SAS, Eniro og Egmont Hjemmet Mortensen.

Aina Lemoen Lunde, kreativ leder i PR-operatørene

Twitter: @ainainoslo

Slik får du suksess med egne medier

I lang tid har buzzordene rundt innholdsbasert kommunikasjon hanglet. Tiden er overmoden for å rydde opp og sette i gang å jobbe. I dette foredraget får du eksempler, råd og verktøy for hvordan du kan ta smarte valg for dine egne medier når det gjelder både kanaler, verktøy og historiefortelling, selv på et begrenset kommunikasjonsbudsjett.

Aina er kreativ leder i PR-operatørene og underviser i kommunikasjonsledelse ved Handelshøyskolen BI. Lunde har skrevet flere fagbøker, senest ”Suksess med egne medier”. Hun har tidligere jobbet som informasjonssjef for Bryggeriforeningen og Cubus/Varnergruppen, og jobbet med både reklame, PR og merkevarebygging hos Burson-Marsteller, Coca-Cola Norge og i Leo Burnett. Lunde ble i 2010 og 2012 kåret til en av kommunikasjonsbransjens beste foredragsholdere (ANFO).

Vi håper å se deg 2. april!

#mnday

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no