Mynewsdesks Jonathan Bean leder Nordic Local Media Conference

Mynewsdesks Jonathan Bean leder Nordic Local Media Conference

26-27 mai samles Nordens ledende mediebedrifter på Nordic Local Media Conference i Stockholm. Jonathan Bean, COO på Mynewsdesk, leder konferansen sammen med Merja Helle, forskningsjef på Mediaconcept Laboratory i Helsingfors.

Årets Nordic Local Media Conference ser spesiellt på tre temaer med fokus på Norden – lokalt medieinnhold på iPad og lesebrett, hvordan lokalt innhold kan bli lønnsomt og kommersielle muligheter med lokale målgrupper. Bransjeledende aktører fra Sverige, Norge, Finland og Danmark samles for å ta del av framgangsrike eksempel og innovative løsninger i det nye digitale medielandskapet.

– Det er et hederlig oppdrag å få lede konferansen, sier Jonathan Bean, Chief Operating Officer på Mynewsdesk. Jeg ser frem til å diskutere både utfordringer og muligheter med det strukturelle skiftet i mediaforbruket og hvordan ledende skandinaviske mediebedrifter oppfyller denne utviklingen.

Sammen med Merja Helle, forskningsjef på Mediaconcept Laboratory ved Aalto-universitetet i Helsingfors, er han moderator for eventet som holdes den 26-27 mai på Courtyard Stockholm Kungsholmen. Blandt deltagerne finnes representanter for blandt annet Sveriges Radio, det finske Hufvudstadsbladet, det danske Ekstra Bladet og den norske avisen Dagbladet.

– Mynewsdesk har i dag en sterk tilstedeværelse i hele Norden og disse merknadene spiller en nøkkelrolle i vår globale utvidelse, sier Jonathan Bean. Konferansen er en god måte å posisjonere oss og styrke våre relasjoner med ledende mediebedrifter i regionen.

Nordic Local Media Conference arrangeres årlig av Wan-Ifra, World Association of Newspapers and News Publishers, i samarbeid med svenske Tidningsutgivarna og de nordiske søsterbedriftene.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no