Foto: Mynewsdesk

Her er vinnerne av Mynewsdesks Digital PR Awards!

De siste månedene har vi jobbet med å kåre vinnere av Digital PR Awards for 2017. I går samlet vi finalister, jury, foredragsholder og andre interessenter på Uhørt i anledning prisutdelingen. Som seg hør og bør, ble det gjort stor stas på vinnere og finalister!

Årets jury har bestått av:

- Magnus Strømnes Bøe, administrerende direktør i Red Performance.

- Siri Skaalmo, direktør og rådgiver i DNX

- Oda Berntsen, Professional Services Consultant i Mynewsdesk

- Daniel Vazquez, Content & Social Media Manager i Mynewsdesk

Vinnerne av Digital PR Awards 2017 er:

Offentlig sektor / organisasjoner: Enova SF
Denne virksomheten har i løpet av året produsert mye og godt innhold. Data viser at virksomheten evner å være relevant for målgruppen sin, og at folk leser det de produserer. Engasjementet har vært godt i løpet av 2017!

De tar stadig vekk for seg samfunnsaktuelle problemstillinger, og de evner å gjøre seg relevante for både medier og forbrukere. Alt i alt ligger virksomheten høyt opp på listen over antall visninger for 2017, og juryen mener de fortjener honnør for det de har fått til.

Små og mellomstore bedrifter (under 100 ansatte i Norge): Ford
Ford har vært i toppen i mange år, men nådde ikke helt opp i fjor. Tidligere fokuserte de mye på produkt, men har i løpet av 2017 fokusert mer på forbrukerne og deres interesser. Dette gjenspeiles i den store variasjonen av innhold de produserer. Med utmerket visuelt innhold og evnen til å holde både oversikt over og kontakt med de riktige journalistene, har Ford gjort en kjempejobb med sin digitale kommunikasjon.

De har hatt høy aktivitet, og evner å engasjere både interne og eksterne via sosiale medier, noe som gir gode resultater for nyhetsrommet deres. Vi gratulerer med seier i kategorien små og mellomstore bedrifter.

Store bedrifter (over 100 ansatte i Norge): Telenor
I løpet av 2017 publiserte denne virksomheten massevis av innhold. Det resulterte i godt engasjement inne på Mynewsdesk, men innholdet ble også godt mottatt på sosiale medier. Ut ifra et SEO-perspektiv fikk de stor verdi ut av arbeidet de gjorde. De er de svært profesjonelle i sin kommunikasjon.

Hva angår data, har også denne virksomheten levert godt over snittet i sin bransje, og evner å være relevante for alle. Virksomheten har levert et bunnsolid år etter juryens bedømmelse, og vi er glade for å kunne utnevne de som vinnere av Digital PR Awards for 2017!

Årets Nykommer: SiO
Årets nykommer har i løpet av 2017 bygd opp et nyhetsrom som inneholder alt man måtte trenger av informasjon om deres virke og organisasjon. Innholdet de publiserer er leservennlig og av det ekstroverte slaget. De får mye verdi ut av nyhetsrommet sitt fra et SEO-perspektiv, og de lykkes med å nå ut med sin digitale kommunikasjon.

Sakene de publiserer ligger også i snitt mye høyere hva angår visninger og engasjement enn resten av bransjen de tilhører. De gjør en utmerket jobb med å skrive om det som er relevant for målgruppen sin, istedenfor å skrive om seg selv. Fortsetter de slik vil de være en utfordrer i en av de andre kategoriene til neste år.

Årets historieforteller: Gyldendal Akademisk
I løpet av 2017 har denne historiefortelleren vist en evne til å fortelle vidt forskjellige historier på en ekstrovert, samfunnsnyttig og underholdende måte. Deres godt timede saker evner også å engasjere målgruppene på ulike flater, og de behersker et bredt spekter av temaer.

Data viser også at denne historiefortelleren tiltrekker seg mye oppmerksomhet ved å publisere saker regelmessig, og leverer veldig gode resultater innenfor sin bransje. Høy besøkstid på sakene de publiserer, høy åpningsrate og jevnt høye visningstall illustrerer også at målgruppen setter pris på historiene de forteller.

Gratulerer til alle vinnerne! Vi setter stor pris på at så mange ønsket å ta turen for både å overvære og å delta på utdelingen.

Vi vil også benytte anledningen til å rette en særlig stor takk til den eksterne juryen. Magnus og Siris kompetanse innen henholdsvis SEO og innhold har vært et stort kvalitetesstempel for Digital PR Awards. Vi i Mynewsdesk er utrolig takknemlig for å hatt med to av Norges skarpeste kommunikasjonshoder med på dette.

Vi vil også rette en stor takk til Solfrid Flateby for et fantastisk engasjement og et veldig godt foredrag!

Og før vi tar fatt på neste års kåring, vil juryen gjerne oppfordre flere til å være mer ekstroverte i sin kommunikasjon. Skriv om det målgruppen din interesserer seg for!

Takk for oss, og takk til alle som var med på å gjøre dette til en strålende prisutdeling!

Om Digital PR Awards
Digital PR Awards er en kåring forbeholdt Mynewsdesks kunder. Den har erstattet Årets nyhetsrom som hederspris, og dens formål er å belønne dem som har utmerket seg innen digital PR.

Om Mynewsdesk
Mynewsdesk er Nordens ledende plattform for digital PR og kommunikasjon, med over 5000 kunder og 77 000 brukere. Den skybaserte tjenesten omfatter medieovervåkning, nyhetsdistribusjon og analyseverktøy. Selskapet ble grunnlagt i Stockholm i 2003, og har i dag mer enn 220 ansatte fordelt på kontorer i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Storbritannia og Singapore. Mynewsdesk har siden 2008 vært eid av NHST Media Group AS.

DIGITAL COMMUNICATIONS & PR MADE EASY

Forenkle arbeidsflyten din, få økt innflytelse og resultater med én komplett kommunikasjonsløsning. Besøk www.mynewsdesk.com for mer informasjon.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no