Louise Barnekow, Mynewsdesk

​Louise Barnekow blir administrerende direktør i Mynewsdesk

Louise Barnekow ble konstituert som midlertidig administrerende direktør ved slutten av fjoråret, og fra og med 2. september ble dette gjort permanent.

I 2016 startet Louise som Chief Product Officer i Mynewsdesk. Tidligere har hun jobbet som Head of Data and Product Development for Schibsted Sverige, og hun har lang erfaring fra media, produktledelse og salg i selskaper som Bredbandsbolaget og Telenor.

– Jeg er veldig glad og ydmyk over å få tilliten til å lede Mynewsdesk videre. For meg var det en enkel avgjørelse, først og fremst på grunn av drivet og engasjementet som finnes hos alle som jobber her, sa Louise Barnekow, CEO i Mynewsdesk.

Mynewsdesk ble grunnlagt tilbake i 2003 med det formål å effektivisere forholdet mellom kommunikatører og journalister. De siste årene har Mynewsdesk utvidet plattformen og lansert flere ulike tjenester innen både analyseverktøy og medieovervåkning. Dette inkluderer ervervelsen av Mention sommeren 2018.

– Vår bransje er i stadig endring. Sammen med Mention har vi store mengde data som gir uvurderlige innsikter. Innsikter vi bruker til å utvikle våre tjenester og produkter for morgendagens kommunikasjonsbehov. Vårt mål er og forbli å levere markedets beste plattform for PR og kommunikasjon, sier Louise.

Louise blir en del av konsernledelsen i NHST Media Group

Mynewsdesk er en del av NHST Media Group, som også eier de norske publikasjonene Dagens Næringsliv og Morgenbladet, samt en rekke globale publikasjoner innen energi, skipsfart, havbruk og fiske. Som administrerende direktør for Mynewsdesk blir hun en del av konsernledelsen.

– Under Louises ledelse har Mynewsdesk det siste året gjennomført en omfattende omstilling for å styrke kundeorienteringen og sikre lønnsom drift. Jeg er veldig glad for at hun takket ja til å fortsette som permanent leder av virksomheten, sier Hege Yli Melhus Ask, konsernsjef i NHST Media Group. Det har vært en grundig prosess internt.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Sara Lindström, Global PR Manager hos Mynewsdesk på sara.lindstrom@mynewsdesk.com eller
på telefon +46 076-288 56 15.

Om Mynewsdesk
Med rundt 5000 kunder og 77 000 brukere er Mynewsdesk Nordens ledende plattform for digital PR og kommunikasjon. Den skybaserte tjenesten omfatter nyhetsdistribusjon, medieovervåkning og analyseverktøy. Selskapet ble grunnlagt i Stockholm i2003, og har siden 2008 vært eid av norske NHST Media Group AS. I 2018 kjøpte Mynewsdesk Mention, et verktøy for sosiale medier som også inkluderer sosial lytting.

Besøk www.mynewsdesk.com for mer informasjon.

Om NHST Media Group

NHST Media Group er et norskeid mediekonsern ledende innen sine nisjer. Konsernet har tre forretningsområder: Norske publikasjoner (Dagens Næringsliv og Morgenbladet), NHST Global Publications (Tradewinds, Upstream, Recharge, Intrafish, Europower og Fiskeribladet), samt Software-as-a-Service-området (Mynewsdesk og Mention innen digital PR-distribusjon og overvåking av sosiale medier). Konsernet har ca 700 ansatte i 17 land og har hovedkontor i Oslo, Norge.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no