MyNewsdesk kårer Årets Norske Presserom 2010

MyNewsdesk kårer Årets Norske Presserom 2010

Årets Presserom er MyNewsdesks årlige kundekonkurranse. Her belønnes de kommunikatører som har optimalisert sitt bruk av MyNewsdesk for å skape mer relevant eksponering for sin presseinformasjon.

I Årets Presserom belønnes de kommunikatører som optimaliserer sitt bruk av MyNewsdesk for å skape mer relevant eksponering for sin presseinformasjon. Det handler om å produsere bra material og gjøre det lett tilgjengelig; med nyhetsverdi og interessant innehold. Det skal være fint paketert, oversiktlig og i ulike format, slik at pressematerialet blir lett å distribuere. Dette øker igjen sjansene for relevant publisitet i sosiale, digitale og tradisjonelle medier.

Med konkurransen vil vi delvis belønne de kunder som arbeider aktivt med MyNewsdesk i sin kommunikasjon.  Å holde seg oppdatert og aktiv i et medielandskap som hele tiden endres, krever tid og engasjement fra kommunikatøren. Vi vil belønne de som har lyktes med å tilpasse sin kommunikasjon og ser til å utnytte de muligheter som nye medier innebærer. Det samme gjelder de som investerer tid og kreativitet på å finne, produsere og publisere interessant innehold. Vi vil også at andre kunder skal kunne inspireres og lære seg av av vinnerens gode eksempel. I flere kundeundersøkelser ser vi at de kunder som selv aktivt driver sine newsroom og skreddersyr sitt material, er de mest fornøyde kundene. Det er også de som oppnår best resultat.

Vinneren av Årets Presserom offentliggjøres den 7 januar, 2011!

Det som bedømmes er:

1. Oversikt - bedriften har et tydelig og lett overskuelig newsroom. Det bør inneholde oppdatert bedriftsinformasjon, relevante lenker og tilpasset tag cloud for å gjøre det enkelt for journalisen å finne relevant informasjon og kunne navigere.
  2. Multimedia - Hvordan man utnytter muligheten til å jobbe med bilder og videoer for å oppnå bedre spredning gjennom ulike mediekanaler, og nå ulike målgrupper.
  3. Social media businesscards - Gjør bedriftens eksperter, samt talskvinner og -menn tilgjengelige på deres newsroom med navn og kontaktinformasjon, slik at journalister enkelt og raskt kan nå relevante personer med spesialkunnskap.
  4. Relatert informasjon - Å relatere pressemeldinger, arrangement, bilder, kontaktpersoner og videoer til hverandre gir ofte mer eksponering, større interesse og bedre søkemotorsoptimalisering.
  5. Kategorisering - Velger bedriften relevante kategorier for å optimalisere distribusjonen av hver enkelt nyhet?
  6. Overskrift og sammendrag - Hvordan bedriften bruker overskrifter og sammendrag for å gjøre presseinformasjonen så tydelig som mulig, fokusere på nyhetsverdien samt gjøre søkemotorsoptimaliseringen bedre.
  7. Frekvens - Holdes det en jevn frekvens på publiseringen
  8. Social media upload - Legger bedriften opp materiale på sine sosiale mediasider, for eksempel Flickr og YouTube for å effektivisere sin tid når de publiserer på MyNewsdesk?
  9. Social media newsflow - Har bedriften valgt å vise strømmen fra sine sosiale medietjenester i sitt newsroom?

Her er listen på de nominerte bedriftene og deres presserom:

Nominert presserom: Veidekke ASA
Presserom: Veidekke

Nominert presserom: Ving Norge
Presserom: Ving

Nominert presserom: Projectplace Norge
Presserom: Projectplace

Nominert presserom: Coop Norge
Presserom: Coop

Nominert presserom: Bipper
Presserom: Bipper

______________________________________________________________________

MyNewsdesk – The News Exchange Site

MyNewsdesk gjør det raskere og enklere for bedrifter, journalister, bloggere og andre opinionsdannere å oppnå relevant eksponering - på egne villkår. Som verdens første news exchange site for bedrifter, matcher MyNewsdesk interesserte brukere med relevant informasjon, f.eks. pressemeldinger, videoer, bilder og annet innhold. Alt søkemotorsoptimeres og publiseres automatiskt på sosiale mediaplattformer.

MyNewsdesk er Stockholmsbasert, men hovedeier er den norske mediagruppen NHST. Bedriften er inne i en ekspansjonsfase internasjonalt, formidler presseinformasjon fra fler enn 10 000 bedrifter og har 97% fornøyde kunder.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no