Munch-jubileet nominert til Årets sponsorobjekt

Munch-jubileet nominert til Årets sponsorobjekt

Nasjonalmuseet og Munch-museet gleder seg over nominasjonen av Munch 150 til Årets sponsorobjekt.

− Vi er stolte over å bli nominert til denne prisen. Vi hadde høye ambisjoner for Munch150: det skulle bli en enestående feiring av et eksepsjonelt kunstnerskap, med bred nasjonal forankring og internasjonale dimensjoner. Vi har mer enn oppfylt våre og samarbeidspartnernes forventninger, med publikumsrekord i utstillingen og med begeistrede tilbakemeldinger fra inn- og utland, sier Nasjonalmuseets direktør Audun Eckhoff.

− Vi er glade for å være nominert i denne kategorien sammen med så tunge og solide aktører. Det er flott at vårt produkt har nådd så langt, sier Munch-museets direktør Stein Olav Henrichsen.

Hovedsponsorene til Munch 150 er Statkraft, Idemitsu, Flytoget, Oslo Lufthavn og Sparebankstiftelsen DnBNOR. Som solide og relevante samarbeidspartnere har disse bidratt til å gi hele jubileet et løft og nå flere mennesker både nasjonalt og internasjonalt.

I kategorien Årets Sponsorobjekt er følgende nominerte: Munch 150, Team Xtra Personell (nå hetendeTeam Centric), Sprint Ski ved 6. sans event og BITE, Danske Bank Oslo Maraton og Momentium.

− En herlig variasjon av sponsorobjekter, der profesjonalitet er fellesnevneren. Dette er sponsorobjekter med en klar profil – og som har mye verdifullt og velutviklet innhold for sponsorene, sier juryleder Siv Skard.

Utdeling av prisen finner sted 16.januar på SPOT 2014, som er Sponsor- og Eventforeningens årlige arrangement for prisutdelinger.

Om Munch 150
I 2013 feirer vi 150-årsdagen for Edvard Munchs fødsel. Høydepunktet var jubileumsutstillingen med nesten en halv million besøkende. Det har i tillegg vært utstillinger, forestillinger, konserter, foredrag og kulturaktiviteter både i inn- og utland. Munch 150 har engasjert lokalt, nasjonalt og internasjonalt, på en måte vi håper vil sette varige spor.

Munch 150 er et samarbeid mellom Munch-museet og Nasjonalmuseet for kunst, arkitektur og design. Se munch150.no.

Mimi Rode Wiik
Sponsoransvarlig Nasjonalmuseet