Kvartfinaler i UEFA Champions League, Zuccarello i sluttspill og Monte-Carlo Masters: Dette er høydepunktene på Viasport og Viaplay i uke 16

Nyhet   •   apr 16, 2019 09:24 CEST

Foto: Scanpix

Porto får besøk av Jürgen Klopp og Liverpool i returoppgjøret i UEFA Champions Leagues kvartfinaler, mens Ronaldo og Juventus må holde stand på eget gress mot Ajax. Zuccarello og NHL-sesongen er i sluttspillfasen og temperaturen på isen blir glovarm. ATP-touren tar turen til den franske sørkysten.

Tennis: Monte-Carlo Masters 2019

Verdenseliten samles i Roquebrune-Cap-Martin under det årlige Monte-Carlo Masters. Et av ATP-tourens mest idylliske stopp ligger kun ett steinkast unna fyrstedømmet Monaco. Rafael Nadal er regjerende mester og har vunnet turneringen hele elleve ganger siden 2005. Nå jakter spanjolen sin tolvte tittel på den franske rivieraen.

Monte-Carlo Masters 2019 sendes på Viasport 3 og Viaplay hele uken.

NHL: Stanley Cup Playoffs

Mats Zuccarello og resten av topplagene i NHL har nådd sluttspillet. I første playoff-match ble nordmannen matchvinner etter at han kriget inn pucken. Nå håper nordmannen i likhet med de andre lagene å kjempe seg videre i mesterskapet, men veien er hard og krevende.

NHL: Stanley Cup Playoffs sendes på Viasport og Viaplay hele uken.

UEFA Champions League: Juventus – Ajax

Cristiano Ronaldo og Juventus fikk det tøft i forrige uke da de besøkte Amsterdam ArenA i første oppgjør i UEFA Champions Leagues kvartfinaler. Med 1-1 som utgangspunkt, har fortsatt Cristiano Ronaldo og resten av Torino-laget en krevende jobb . Ajax har vist tidligere i turneringen at de ikke bør undervurderes, og kommer til å kjempe med nebb og klør mot «den gamle dame».

Kampen sendes på Viasport 1 og Viaplay tirsdag 16. april med studio fra kl. 20:00.

UEFA Champions League: Porto – Liverpool

Med 2-0 og ingen bortemål i forrige kamp mot scouserne, har Porto en krevende oppgave når Liverpool gjester Estádio do Dragão i kvartfinalens returoppgjør i UEFA Champions League. De blå dragene har imponert tidligere i turneringen, og leverer knallsterkt på eget gress. Kan de ryste Klopps menn i Portugal?

Kampen sendes på Viasport 1 og Viaplay onsdag 17. april med studio fra kl. 20:00.

BL håndball: Füchse Berlin – THW Kiel

THW Kiel har ikke gitt opp kampen om seriemesterskapet i den tyske toppdivisjonen. For to uker siden kunne laget fra havnebyen strekke armene i været etter triumf i den tyske cupen. Da var nordmannen Harald Reinkind finalens store spiller med seks mål. Med blod på tann, jakter Kiel serietittelen og på torsdag må de kjempe mot Børge Lunds tidligere klubb Füchse Berlin.

Kampen sendes på Viasport 2 og Viaplay torsdag 18. april kl. 17:00.

Championship: Sheffield United – Nottingham Forest

Sheffield United henger fortsatt med i toppkampen og jakter direkte opprykk til det gode selskap. Nå teller hvert poeng i innspurten av sesongen. 60 kilometer lengre nord er også tabellnabo Leeds sultne på andreplassen som gir direkte opprykk. På fredag får The Blades en mulighet til å ta flere viktige poeng når de møter middelhavsfarerne i Nottingham Forest.

Kampen sendes på Viasport 2 og Viaplay fredag 19. april kl. 13:30.

Bundesliga: Bayern München – Werder Bremen

Bayern München gjorde kort prosess med Dortmund en-mot-en, og har nå et lite forsprang i tittelracet. Med skjebnen i egne hender må de fortsatt overkomme vanskelige hinder, og Werder Bremen på lørdag blir intet unntak for de regjerende seriemestrene. Kan Bayern løfte edelt metall ved sesongslutt?

Kampen sendes på Viasport 1 og Viaplay lørdag 20. april kl. 15:30.

Ligue 1: PSG – Monaco

PSG møter Monaco som omsider har tatt viktige steg i bunnkampen i en ellers bekmørk sesong. Likevel må den franske seriemesteren fra 2016/2017-sesongen ta poeng for å holde avstanden til nedrykksplass. Kan Mbappe være med på å forlenge marerittsesongen for Monaco?

Kampen sendes på Viasport 1 og Viaplay søndag 21. april kl. 21:00.

Kommentarer (0)

Kommentar