​Mette Dahl blir kommunikasjonsdirektør i MTG Norge

Nyhet   •   okt 21, 2015 10:30 CEST

Mette Dahl tiltrer den nyopprettede stillingen som kommunikasjonsdirektør i MTG Norge, og dermed er den siste brikken i den nye MTG-ledelsen på plass.

Dahl kommer fra stillingen som HR-direktør i ABC Startsiden. Hun vil få det overordnede ansvaret for marketing og PR for alle virksomhetsområdene i MTG Norge, og skal rapportere til administrerende direktør i MTG Norge, Trygve Rønningen.

• Jeg er utrolig glad for å få Mette med på laget. Hun kan vise til imponerende resultater. Jeg har på den korte tiden jeg har kjent henne sett en offensiv og tydelig leder. Mette kommer til å tilføre MTG-huset og ledergruppa både nye ideer og styrket kompetanse, sier Trygve Rønningen, administrerende direktør i MTG Norge.

Mette Dahl har en allsidig bakgrunn etter 24 år i mediebransjen, blant annet som kundedirektør i Vizeum, reklamesjef i Telenor Media/Eniro og HR-direktør i ABC Startsiden. Dahl har erfaringer fra ulike sider av bordet, som rådgiver, innkjøper, premissgiver og organisator, og tar dermed en betydelig kompetanse med seg inn i MTG.

• Jeg har et stort engasjement for resultater, og veien til målet. Jeg er svært opptatt av at vi er et team som skaper, leverer og lærer sammen. Mediebransjen er en veldig spennende, krevende og endringsorientert bransje, og de siste fem årene som HR-direktør i ABC Startsiden har gitt meg god innsikt i hva som kreves i stadig omstilling. MTG er i en utfordrerposisjon som gir mange muligheter. Når jeg nå vender tilbake til ekstern kommunikasjon er det med helt nye og åpne øyne, og jeg gleder meg veldig til å ta fatt i arbeidsoppgavene i MTG, sier påtroppende kommunikasjonsdirektør, Mette Dahl i MTG Norge.

Mette Dahl starter etter planen i MTG 1. desember, og blir en del av ledergruppen til MTG Norge.

Kommentarer (0)

Kommentar