Ny kommunikasjonsrolle på plass i MTG Norge

Nyhet   •   jun 01, 2016 14:49 CEST

Line Vee Hanum, kommunikasjonssjef i MTG Norge

Pressesjef i MTG TV, Line Vee Hanum, går nå over i en rollen som kommunikasjonssjef for hele MTG Norge. I tillegg samles kommunikasjonsressursene i mediehuset i en felles avdeling.

Etter at MTG Norge fikk lokal ledelse under Trygve Rønningen i fjor, har det blitt jobbet målrettet med å ta ut synergiene det gir å være flere sterke merkevarer samlet under samme tak. MTG har produkter, profiler, plattformer og rettigheter som alle selskapene i MTG Norge kan samles om, og kommunikasjon er en viktig del av mediehusstrategien. Det er nå altså Line Vee Hanum som skal fronte dette. Hun har tidligere hatt flere stillinger i MTG TV, og har jobbet med PR og TV i en årrekke.

Vee Hanum går inn i en sentral kommunikasjonsavdeling under kommunikasjonsdirektør i MTG Norge, Mette Dahl, der alle presse-, markeds- og sosiale medier-ressursene i selskapene MTG TV og Viasat er samlet. I tillegg er Viaplay og P4-gruppen er en del av det tette kommunikasjons­samarbeidet mellom selskapene. Espen Østerhaug har gått inn i rollen som markedssjef for Viasat, og vil også bli en del av avdelingen. Han har tidligere jobbet med salg og merkevare i både MTG TV og Viasat.

«MTG er et selskap med svært mye spennende innhold og rettigheter. Skal vi lykkes som mediehus må vi nå ut med innholdet vårt, og vi er nå rigget for å kunne håndtere kommunikasjon på tvers av selskaper og plattformer. I den forbindelse får Line Vee Hanum mer ansvar. Hun fram til nå vært pressesjef for MTG TV, og har sammen med avdelingen sin levert gode resultater i både tradisjonelle og nye kanaler. Line er strategisk, nytenkende og har lenge vært opptatt av hvordan hele huset kommuniserer», sier Mette Dahl, kommunikasjonsdirektør i MTG Norge.

Kommentarer (0)

Kommentar