Solskjær mot Barcelona, Formel 1 og Vipers på vei mot Final Four: Dette er høydepunktene på Viasport, Viasat 4 og Viaplay i uke 15

Nyhet   •   apr 08, 2019 15:51 CEST

Foto: Scanpix

Ole Gunnar Solskjær og UEFA Champions League betyr noe helt spesielt. Ingen glemmer den historiske finalescoringen i 1999. Kan nordmannen skape ny historie i kvartfinalen mot Barcelona? Formel 1-sirkuset ruller videre til kinesisk landejord, hvor Lewis Hamilton skal jakte sesongens andre seier. Vipers er på god vei mot Final Four i EHF Champions League.

UEFA Champions League: Tottenham – Manchester City

En engelsk duell står for tur i kvartfinalen av årets UEFA Champions League på tirsdag. Et formsvakt Tottenham-lag er verter for Manchester City. De lyseblå kjemper i toppen i ligaen og leverer i samtlige turneringer de spiller i. Nå håper Pochettino og Spurs å ryste serielederne på sitt flunkende nye stadionanlegg.

Kampen sendes på Viasport 1 og Viaplay tirsdag 9.april med studio fra kl. 20:00.

UEFA Champions League: Manchester United – Barcelona

Med alle odds mot seg, skal Solskjær og United få bryne seg mot Lionel Messi og Barcelona i UEFA Champions Leagues kvartfinaler på onsdag. Kristiansunderen har overrasket tidligere i turneringen, men det spanske stjernegalleriet kommer til å gjøre alt i sin makt for å stikke kjepper i hjulene for den norske manageren.

Kampen sendes på Viasport 1 og Viaplay onsdag 10.april med studio fra kl. 20:00.

EHF Champions League: Vipers – Budocnost

Vipers har alle muligheter til å ta seg videre til sitt første Final Four-spill etter helgens borteseier i Montenegro mot Budocnost. Laget fra Kristiansand vant med fem mål der Henny Reistad og Katrine Lunde gjorde det svært vanskelig for hjemmelaget. Nå venter returen i Aquarama i Kristiansand, før eventuelt historisk finalespill i Budapest i mai.

Kampen sendes på Viasat 4, Viafree og Viaplay lørdag 13. april fra kl. 18:00.

NASCAR: Toyota Owners 400

Natt til søndag er det klart for en nytt løp i NASCAR, og helgens startskudd går i Richmond, Virginia. 400 runder kjøres på den ovale banen Richmond Raceway. Kyle Busch er en av forhåndsfavorittene, og står klar til å forsvare fjorårets triumf.

NASCAR: Toyota Owners 400 sendes på Viasport+ og Viaplay natt til søndag 14.april kl. 01:00.

Formel 1: Kina Grand Prix

På søndag kjøres Kina Grand Prix i Shanghai. Etter at banen ble innlemmet i Formel 1, har interessen skutt i været blant kineserne for verdens største motorsport. Valtteri Bottas og Lewis Hamilton har begge en seier og en andreplass etter de to første rundene i Formel 1-sesongen. Nå håper begge på å skaffe seg et lite forsprang i sammendraget.

Kina Grand Prix sendes på Viasport 1 og Viaplay søndag 14.april kl. 07:30.

MotoGP: USA GP

Motorsportens gjeveste turnering på to hjul beveger seg til Texas og Circuit of the Americas. Marc Márquez har vunnet løpet de seks siste årene, og man må helt tilbake til 2012 for å finne sist gang et annet navn stod på toppen av resultatlista. Etter en sterk start på sesongen håper nå spanjolen på å innkassere sin syvende seier på rad i Austin, Texas.

MotoGP: USA GP sendes på Viasport 3 og Viaplay søndag 14.april kl. 19:30.

Championship: Leeds – Sheffield Wednesday

Sesongen tilspisser seg i Championship. Leeds jakter direkte opprykk, mens Sheffield Wednesday må vinne for å ha et ørlite håp om play off. Med ingenting å tape kommer Leeds til å få tøff motstand på Elland Road av The Owls førstkommende lørdag. Kan Marcelo Bielsa og The Peacocks ta et viktig steg på veien tilbake til det gode selskap?

Kampen sendes på Viasport 2 og Viaplay lørdag 13.april kl. 18:30.

Bundesliga: Düsseldorf – Bayern München

Bayern München leverte sesongbeste da de overkjørte Dortmund med 5-0. Med et lite forsprang foran tabellrivalen er alt opp til Bayern selv i tittelracet. På søndag håper de på å fortsette den gode trenden, når Fortuna Düsseldorf venter på motsatt banehalvdel.

Kampen sendes på Viasport 2 og Viaplay søndag 14.april kl. 15:30.

Ligue 1: Lille – PSG

På søndag er det klart for toppkamp i Ligue 1. Allerede syv kamper før slutt, kan PSG strekke armene i været etter sin åttende tittel i toppdivisjonen. Lille ønsker nok likevel å bremse festen for hovedstadslaget, og samtidig styrke sin posisjon som gir UEFA Champions League-spill neste år. Med fordelen av hjemmebane og publikum i ryggen, får Mbappe og co en hard nøtt å knekke.

Kampen sendes på Viasport 1 og Viaplay søndag 14.april kl. 21:00.

Kommentarer (0)

Kommentar