TIX er aktuell med årets Paradise Hotel-låt. FOTO: Roy Darvik / NENT Group

TIX med årets Paradise Hotel-låt

Når årets Paradise Hotel har premiere 9. mars, er det TIX som står bak soundtracket. Låten heter «Kaller På Deg» og slippes samme dag.

Mandag 9. mars er det premiere på den 12. sesongen av realitysuksessen Paradise Hotel på Viaplay, TV3 og Viafree. I denne sesongen er det den populære artisten TIX som står bak det musikalske bidraget.

- Låten er basert på en idé jeg fikk under mitt eget opphold på Paradise Hotel for ett år siden. Derfor var det jo en selvfølge at jeg måtte legge igjen et lite spor av TIX i årets sesong også, sier Andreas Haukeland, som er mannen bak artistnavnet.

Selv reiste han tilbake til Mexico i forbindelse med innspilling av video til Paradise Hotel-låten.

Navnet TIX ble til som en følge av at Andreas har diagnosen Tourettes Syndrom.

- TIX ble kallenavnet mitt på ungdomsskolen fordi folk la merke til ticsene mine. Jeg tok eierskap over navnet og brukte det som artistnavn, sier Haukeland selv.