VINNERTEAM MED HJEMMEKONTOR: Jens-Petter Aarhus, Hallvard Fjeldbraaten, Kasper Amundsen Tuvnes og Jens Bjørklund i Anorak.

Anorak mottok februar-Sølvmikken på hjemmekontoret

I januar vant Anorak radioreklamekåringen Sølvmikken på vegne av Sector Alarm. Nå følger byrået opp med å vinne februar-kåringen på vegne av XXL. – Det var et helt nødvendig klapp på skulderen i en hektisk, men helt nødvendig hjemmekontortid, sier vinnerteamet fra Anorak.

Lageret til XXL er stappfullt, og derfor tok de kontakt med Anorak for å skape en litt annerledes salgskampanje som bryter kategorispråket. Kampanjen som ble lansert i februar har gått i både Norge, Sverige og Finland, og består av hundrevis av filmer til TV og nett, utendørs og DM. Og radio, selvsagt.

– En løp og kjøp-kampanje med litt mindre løping

Juryen har ingen problemer med å anbefale vinnerjobben: «Det er faktisk helt nødvendig å gi en stor honnør til XXL og Anorak for dette radiokonseptet som har vunnet Sølvmikken for februar. Spottene, som er en del av kampanjen «Et helt nødvendig lagersalg», er såpass kutta til beinet og nakne at det blir litt imponerende og ikke minst deilig sjangerbrytende. Det er en løp og kjøp-kampanje med litt mindre løping og litt mer moro. En klar favoritt i februar måned.

Det er Anorak som står bak med teamet Hallvard Fjeldbraaten, Jens Bjørklund, Jens-Petter Aarhus og Kasper Amundsen Tuvnes. Det er Både Og som står for produksjonen.

Hør alle vinnerne samt tidligere vinnere på gullmikken.no.

Andreplassen i februar gikk til Både Og for en kampanje for Würth, mens tredjeplassen gikk til verdens Sterkeste Mann for deres kampanje for Mitt Anbud.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4, Kreativt Forum og Bauer Media hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Månedens beste arbeid går automatisk videre til juryering i Årets beste radiospott i Gullblyanten. Sølvmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Sølvmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.

<p><em style="background-color: initial;">Nordic Entertainment Group (NENT Group) er Nordens ledende underholdningsleverandør. Vi underholder millioner av mennesker hver dag med våre strømmetjenester, TV-kanaler og radiostasjoner, og våre produksjonsselskaper skaper nytt og spennende innhold for medieselskaper i hele verden. Vi gjør livet mer underholdende ved å tilby de beste og mest varierte opplevelsene – fra direktesendt radio og sport, til filmer, serier, musikk og egenproduserte programmer. </em><em style="background-color: initial;">NENT Group har hovedkontor i Stockholm, og er notert på Nasdaq Stockholm ('NENT A' og 'NENT B').</em></p>

Birgitte Malling

Pressekontakt Pressekontakt P4 +47 90 60 61 48