Elsk meg sesong 2 har premiere 13. september. FOTO: Tobias Regell

Elsk meg er tilbake 13. september - se den første teaseren for sesong 2

Josephine Bornebuschs kritikerroste Viaplay-original Elsk meg har sesongpremiere 13. september. Nå kan du se den dramatiske første teaseren for sesongen, som antyder at Clara er midt oppe i en emosjonell kamp for å bli gravid. Elsk meg slippes i hele Norden på Nordic Entertainment Groups strømmetjeneste Viaplay.

Se teaseren nederst i artikkelen.

Elsk meg er en av Viaplays største suksesser noensinne, både blant kritikerne og seerne. Nå er det klart for den etterlengtede andre sesongen, som begynner der premieresesongen sluttet, etter at Clara, Aron og Sten endelig har fått det til å løsne med personene de tror de elsker.

- Det er alltid litt skummelt å gjøre en oppfølger til en serie som publikum liker. I denne sesongen kommer det inn noen nye karakterer, som spilles av blant annet Ulf Stenberg, Alexander Abdallah, Anders Mossling og Julia Marko Nord. Det de alle har til felles er at de om mulig skaper enda mer kaos i den allerede ganske rotete tilværelsen for Clara, Sten og Aron, sier Josephine Bornebusch, som innehar rollen som Clara, i tillegg til å ha skrevet og regissert serien.

Ulf Stenberg (Björnstad) spiller en større birolle som legekollegaen til Clara på sykehuset. Anders Mossling (Broen) spiller en mystisk mann som dukker opp i Anitas liv. Alexander Abdallah (Snabba Cash) spiller Elsas nye mann, og dermed også bonuspappa til Arons sønn. Julia Marko Nord (Borg) spiller moren til Peters sønn Viktor.

- Vi var mange som forelsket oss i den første sesongen av Elsk meg. Jeg er derfor utrolig stolt over å kunne tilby seerne våre en om mulig enda bedre andre sesong, der vi blir enda bedre kjent med karakterene våre. Deres relasjoner står foran så store utfordringer at det er umulig å ikke følge med, for man vil så gjerne at de skal lykkes, sier Filippa Wallestam, EVP og Chief Content Officer i NENT Group.

Elsk meg er en dramakomedie om relasjoner og kjærlighet der vi følger tre generasjoner gjennom vennskap, sorg, frigjøring og romantikk. Josephine Bornebusch (Solsiden) spiller den fremgangsrike legen Cara som nå er sammen med fotomodellen Peter, spilt av Sverrir Gudnason (Borg). Tenåringssønnen hans Viktor fra et tidligere forhold spilles av Edvin Ryding (Gåsmamman). Gustav Lindh (Hjärter dam) spiller Claras lillebror Aron, som er sammen med Jenny, spilt av Sofia Karemyr (Partisan), samtidig som han har barn med Elsa, spilt av Dilan Gwyn (Beyond). Johan Ulveson (Bonusfamiljen) spiller pappa Sten, som etter Claras og Arons mamma Kerstis død nå har funnet kjærligheten i Anita, spilt av Görel Crona (Springfloden). Kersti spilles av Ia Langhammer (Det som göms i snö). Denne sesongen får vi også se mer av Nina Zanjani (Modus), som spiller Claras bestevenn Sasha.

Elsk meg, som bygger på en idé og manus av Josephine Bornebusch, produseres av Sofie Palage fra Warner Bros. Sverige i samproduksjon med Viaplay og Film Capital Stockholm fund.

Elsk meg sesong 2 har nordisk sesongpremiere 13. september på Viaplay.

Thomas Horni

Kommunikasjonsrådgiver 93858628