FA Women's Super League på Viasat 4 og Viaplay i helgen - Nå setter NENT i gang satsingen på kvinnefotball

For kort tid siden sikret Nordic Entertainment Group (NENT Group) seg de eksklusive nordiske medierettighetene til toppdivisjonene i kvinnefotball i England, Tyskland og Frankrike. Allerede lørdag og søndag sendes tre storkamper, hvorav alle tre er derbyer. Helgens kamper fra FA Women's Super League sendes på Viasat 4 og Viaplay.

I tillegg til Viasat 4s fotballmeny kan man se Norges egen stjernespiller Ada Hegerberg og hennes Lyon spille på bortebane mot Reims på lørdag. Kampen fra franske Division 1 Féminine sendes på Viasport+ og Viaplay.

Tidligere i høst ble det kjent at Nordic Entertainment Group (NENT Group), Nordens ledende selskap innen strømming, har kjøpt de eksklusive nordiske medierettighetene til å vise toppdivisjonene i kvinnefotball i England, Tyskland og Frankrike.

Minst 50 kamper fra FA Women's Super League og opp til 60 kamper fra Frauen-Bundesliga vil bli vist hver sesong frem til 2022. I tillegg vil 22 kamper fra Division 1 Féminine blir vist i både 2019/20- og 2020/21-sesongen, samt cupfinalen og super cup-finalen. Enkelte av Lyons hjemmekamper i UEFA Women's Champions League vil også bli sendt i 2019/20-sesongen.

Dato Kamp Studiostart Kampstart Kanal
07. sept Reims – Lyon