​Ny sesong av «Eventyrlig oppussing» kommer høsten 2020

​Ny sesong av «Eventyrlig oppussing» kommer høsten 2020

Hyttegeneral Halvor Bakke og hans snekkergenier Ole Rosén-Lystrup og Gustav Brustad-Nilsen er i full gang med innspillingen av en ny sesong av «Eventyrlig oppussing». I september kommer 10 nye episoder på Viaplay, Viafree og TV3.

Mange fans har lurt på om det kommer en sjette sesong av «Eventyrlig oppussing». Nå er det klart at Norges mest eksotiske oppussingsprogram kommer tilbake med programleder Halvor Bakke i spissen.

- Vi har en veldig stor bredde og spredning i type hytter vi tar for oss i denne sesongen. Vi har nylig vært i Narvik der vi har pusset opp Røde Kors-hytta. I disse dager er det ekstra hyggelig å kunne hjelpe noen som gjør alt de kan for å hjelpe oss. Hytta har fått et fantastisk kjøkken med blant annet topp hvitevarer og kaffemaskiner, sier Halvor Bakke.

Sammen med snekker Ole Rosén-Lystrup og tømrer Gustav Brustad-Nilsen, har Halvor også besøkt blant annet Stavern, Uvdal, Andøya og Fredrikstad.

- I Stavern jobber vi mye med uteområdet, så også mange huseiere kan hente inspirasjon av å se den episoden, sier Halvor Bakke og legger til at de tre fikk en skikkelig utfordring på hytta i Uvdal.

- I Uvdal kom vi til en skikkelig 80-tallshytte som var helt urørt. Med enkle grep har vi transformert hele hytta. Hytta ser kliss ny ut selv om vi jobbet med en begrenset budsjett. Alle de som har hytter fra denne tidsepoken kan hente masse inspirasjon til smarte løsninger, forklarer Halvor Bakke (bildet).

Den populære programlederen vil som vanlig bruke «Eventyrlig oppussing» til å hjelpe seerne med å bruke blikket.

- Det er utrolig viktig å ta innover seg naturen. De fargene du ser utenfor hytta kan du ta med deg inn. Jeg håper at folk lærer noe generelt om fargebruk og møblering. For meg er det en gåte at nordmenn absolutt skal ha sofaen klint inntil en vegg og ikke ute i rommet, sier Halvor Bakke lattermildt.

Programredaktør Une Søreide er strålende fornøyd med at trioen Halvor, Ole og Gustav har sagt ja til å lage en sjette sesong av «Eventyrlig oppussing».

- Ingen er bedre til å finne ekstremt kule løsninger enn disse tre gutta. Vi er svært glade for at de har sagt ja til å lage en ny sesong. Det er bare å glede seg til høsten, sier Une Søreide.

Relatert materiale