Outlander er tilbake – to dager tidligere enn planlagt

Outlander er tilbake – to dager tidligere enn planlagt

Den etterlengtede sesongpremieren av «Outlander» slippes som en valentinsgave amerikanske seere. Det betyr også at sesong fem også kommer før i Norge – med tjuvstart på Viaplay allerede lørdag morgen.

Gratulerer alle «Outlander»-fans! Mange har allerede notert 17. februar i kalenderen, datoen den populære serien egentlig skulle komme tilbake på skjermen. Nå overraskes det amerikanske publikumet med en valentinsgave idet første episode slippes over dammen allerede i dag.

Viaplay har eksklusive visningsrettigheter på «Outlander» i Norden, og får også vise første episode tidligere enn planlagt. I stedet for mandag 17. februar vil premieren være tilgjengelig på Nordic Entertainment Groups strømmetjeneste fra lørdag 15. februar, under 24 timer etter den amerikanske førpremieren.

­– Outlander er helt klart en av de aller mest populære seriene på Viaplay, og vi har innsett hvor dedikerte fans serien har. Derfor er det utrolig gøy å kunne dele episoden tidligere enn det noen har kunnet forvente, forteller Chief Content Officer i NENT Group, Filippa Wallestam.

Sesong fem av «Outlander» blir tilgjengelig på Viaplay 05.00 lørdag morgen. I den femte sesongen fortsetter Claire og Jamies kamp for å beskytte dem de elsker. Nye episoder legges ut hver mandag, en dag etter den amerikanske premieren.